انفجار موبایل سامسونگ باعث دردسر صاحبش شد

انفجار موبایل سامسونگ

انفجار موبایل سامسونگ این‌بار توسط دوربین‌های مدار بسته ضبط گردید. شدت انفجار به حدی بود که صاحب این موبایل مجبور به غلتیدن بر روی زمین برای خاموش کردن آن شد!

یک مرد ۴۷ ساله اهل اندونزی به نام یولیانتو در حالی که در لابی هتل منتظر بود، متوجه داغ شدن گوشی سامسونگ گراند دیوس خود شد. دقیقا لحظه ای که این مرد گوشی را از جیب خود خارج می‌کرد، گوشی منفجر شده و پیراهن او هم آتش گرفت.

یولیانتو در نهایت برای خاموش کردن گوشی خود مجبور شد بر روی زمین غلت بزند. صحنه ای که توسط دوربین مدار بسته ضبط شده، نشان می دهد یک مرد دیگر برای خاموش کردن آتش به کمک وی می‌شتابد.

خوشبختانه وی صدمات زیادی از این انفجار موبایل ندید و تنها دچار سوختگی جزئی در ناحیه سینه خود شد. مقامات رسمی پلیس بیان کردند هرچند صاحب که گوشی مجبور به انتقال به بیمارستان شد، اما اقدام سریع او جهت خارج کردن پیراهن منجر به جلوگیری از آسیب بیشتر به وی شده است.

شرکت سامسونگ اعلام کرد در مورد انفجار موبایل در حال بررسی بیشتر است.

در اظهارات وی پس از این حادثه آمده است، تاکنون هیچ گونه مشکلی با موبایل سامسونگ خود نداشته؛ اما این حادثه احتمالا به علت استفاده همزمان از بلوتوث، وای فای و جی پی اس به صورت همزمان، در جیب وی روی داده است. البته گوشی در هنگام این انفجار به شارژر متصل نبوده است.

او افزود:

احساس گرمای شدیدی کردم و حس کردی چیزی شروع به لرزیدن کرده است. قبل از اینکه متوجه حادثه ای که در حال وقوع است بشوم، آتش شروع شد و من دچار ترس شدیدی شدم. من پیراهن خود را به سرعت هرچه تمام تر از تنم خارج کردم.

یک سخنگوی سامسونگ توضیح داد که شرکت سامسونگ در حال بررسی و تحقیق این حادثه است، اما از هر گونه اظهار نظر دیگری سر باز زد.

جو اسمیدانگ مدیر بازاریابی سامسونگ الکترونیک اندونزی گفت:

امنیت مشتریان برای ما اولویت بالایی دارد و در مواقع لزوم پا به پای مشتریان، به نگرانی‌های آنها اهمیت داده و از آنها حمایت‌های لازم را می‌کنیم. فعلا در حال بررسی این گوشی هستیم.

سامسونگ دوباره با ماجرای مشابهی که برای سامسونگ گلکسی نوت ۷ اتفاق افتاده بود، مواجه شده است. سال گذشته مشخص شد گلکسی نوت ۷ به علت اشکال در باطری، دچار گرمای بیش از حد شده و به طور ناگهانی آتش می‌گیرد. تاکنون و بعد از انفجارهای گلکسی نوت ۷، مورد مشابهی برای مدل‌های دیگر این کمپانی، به غیر از این اتفاق اخیر گزارش نشده بود.

اخبار به‌روز رسانی شده در روزهای اخیر حکایت از گفته‌های جدید سامسونگ دارد. این شرکت بیان داشت بر اساس تحقیقات صورت گرفته این گوشی از باطری دیگری که توسط این کمپانی تولید نشده، استفاده می‌کرده است.

یک  سخنگوی شرکت سامسونگ گفت:

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط سامسونگ، مشخص شد که باطری استفاده شده در این گوشی متعلق به شرکت سامسونگ یا شرکت‌های دارای تاییده سامسونگ نبوده است. ما برای مشتری خود آرزوی بهبودی سریع داریم. به تمام مشتریان خودمان توصیه می‌کنیم، حتما از باطری‌های این شرکت یا باطری‌های مورد تایید ما که برای این محصولات طراحی شده، استفاده کنند. سامسونگ همواره برای مشتریان خود تجربه لذت بخش و ایمنی را فراهم آورده و تست‌های کنترل کیفی و مقررات ایمنی جدی را برای محصولات خود در نظر گرفته است.”

.

منبع: softpedia

مطلب انفجار موبایل سامسونگ باعث دردسر صاحبش شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.