اوبر، ایرباس و بویینگ تاکسی‌های ژاپن را پرنده می‌کنند

دولت ژاپن در حالی از پروژه بلند پروازانه خود برای رونمایی از تاکسی‌های پرنده پرده برداشته که همچنان بسیاری از کمپانی‌های صاحب نام به موفقیتی در این حوزه نرسیده اما برنامه‌های مشخص و دقیقی برای اقدام در این بخش دارند.
 
دولت ژاپن در عصر انفجار اطلاعات سعی بر این دارد تا با برداشتن گامی بلند در عرصه فناوری، نامی ماندگار از خود در عرصه جهانی باقی گذارد.
 
در این راستا سعی بر همکاری با شرکت‌های بزرگی نظیر ایرباس و اوبر دارد تا بتواند در دهه آینده نخستین تاکسی پرنده را طراحی و عرضه کند.
 
البته در این گروه که قرار است مبنای همکاری بر سر اجرای این پروژه باشند اسامی دیگری نظیر بوئینگ، تویوتا و خطوط هوایی ژاپن نیز به چشم می‌خورد که به گفته وزارت بازرگانی این کشور مجموعا شامل 21 کسب‌وکار تجاری مبتنی بر فناوری است.
 
جلسات گروه کاری این پروژه از هفته آینده آغاز خواهد شد و هم‌زمان تنظیم مقررات و قوانین ویژه این پروژه در دولت ژاپن استارت می‌خورد.
 
قابل توجه است که تعدادی از کمپانی‌ها پیش از این پروژه‌های تاکسی پرنده خود را مطرح کرده و حتی شرکت رولز رویس نخستین طرح مفهومی از خودرو پرنده الکتریکی عمود پرواز خود را ماه گذشته رونمایی کرد.
 
شرکت ولوکوپتر هم که توسط دایملر پشتیبانی می‌شود در حال انجام پروازهای آزمایشی خودرو پرنده خود در کشور دوبی است.
 
در حالیکه شاید برخی معتقدند ژاپن تجارب خوبی در صنعت هوایی ندارد و این پروژه می‌تواند انتزاعی و به تخیل بیشتر شباهت داشته باشد باید گفت که در حال حال حاضر کمپانی‌های فناور زیادی حتی نظیر پورشه نیز درصدد اجرای پروژه‌هایی این چنینی هستند و این موضوع برگرفته از حکایت آینده صنعت فناوری است.
 
بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر تغییر و تحولات تکنولوژیکی بسیاری در کشورهای صاحب فناوری باشیم که شاید دامنه این تغییرات صنایع کشور ما را نیز دستخوش تغییراتی کند.