اوپو در فکر ورود به بازار فناوری ۵G، اینترنت اشیا، ساعت‌های هوشمند و تجهیزات صوتی است!

در چند سال اخیر، خلاقیت و نوآوری‌های اوپو سبب شده است که این شرکت چینی بتواند در آسیا خود را در بین غول‌های فناوری جای دهد و اکنون در فکر تسخیر اروپا است. این بچه غول تازه به دوران رسیده با عرضه گوشی شگفت‌انگیز OPPO Find X توانست ره صدساله را یک شبه بپیماید و به محبوبیت و شهرتی باورنکردنی برسد.

اوپو

با این حال آنها نه در باد این معروفیت خوابیدند و نه به آن قناعت کرده‌اند و با برنامه‌ریزی و مدیریت مثال‌زدنی در فکر ادامه قدرتمند‌تر مسیر و ساخت محصولات متنوع‌تری هستند. چن مینگ‌یونگ، مدیرعامل شرکت اوپو در مصاحبه خود با Qualcomm China، در مورد چشم‌انداز آینده شرکت توضیحات جالبی داده است که فحوای کلام آن را در یک لغت می‌توان خلاصه کرد: تنوع!

این شرکت چینی قصد دارد ضمن حفظ بازار گوشی‌های هوشمند به عنوان استراتژی اصلی خود، در زمینه‌های دیگر نیز به نبرد با رقبای قدرتمند و کارکشته خود برود. ماجراجویی در فناوری 5G و اینترنت اشیا از مهم‌ترین اهداف اوپو برای ادامه بالندگی است. براساس اطلاعات وبسایت XDA Developers، این شرکت در تلاش است تا بتواند با پشت سر گذاشتن غول‌های فناوری، در سال 2019 به اولین شرکت سازنده و عرضه کننده گوشی هوشمند مبتنی بر شبکه فوق‌سریع تبادل داده‌های 5G بدل شود!

این هدف، نشان از جاه‌طلبی‌های مافوق‌تصور مدیران و کارکنان چینی است. هرچند که هنوز خبری از گوشی‌های 5G نیست و تنها برای بازار گرمی هر شرکتی خود را در آستانه رونمایی از گوشی 5G خود اعلام می‌نماید. حتی اگر این اتفاق نیز رخ دهد با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب و فراگیر 5G در اغلب نقاط دنیا، تا زمان عرضه رسمی چنین محصولی در بازار فاصله زیادی است اما آیا اوپو برگ برنده‌ای در آستین دارد؟ باید مدتی دیگر صبر کرد و دید مهندسان اوپو قادر به خلق یک معجزه 5G در این محدوده زمانی هستند یا خیر.

اوپو

از سوی دیگر بازار محصولات متصل و اینترنت اشیا نیز روز به روز در حال گسترش است و می‌تواند به یک منبع درآمدزای عالی و البته به همراه آوردن شهرتی جهانی برای اوپو بدل شود. شاید امروزه بازار ساعت‌های هوشمند خیلی شلوغ نباشد ولی مشتریان تشنه محصولات و تجهیزات صوتی جدید هستند. خانه‌های هوشمند، گجت‌های متنوع مربوط به این کار و بازار فناوری واقعیت افزوده (AR) نیز آینده روشنی را بر سر راه شرکت‌ها قرار داده است.

نوشته اوپو در فکر ورود به بازار فناوری 5G، اینترنت اشیا، ساعت‌های هوشمند و تجهیزات صوتی است! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.