اپلیکیشن دیزنی، قسمت دوم انیمیشن «در جستجوی نمو» را برای نابینایان روایت می‌کند

زمانی که فیلم یا انیمیشنی جدید را تماشا می‌کنیم، نظرات مثبت و منفی خودمان را به‌راحتی و به روش‌های مختلف از شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک گرفته تا وب‌سایت جامع IMDB با دیگران به اشتراک می‌گذاریم، از فیلمی تعریف می‌کنیم و یا فیلمی را ستایش می‌کنیم. این‌ها همه به این دلیل است که ما به‌سادگی و بدون هیچ مشکلی می‌توانیم فیلم‌های مختلف را به روش‌های مختلف تماشا کنیم و از آن لذت ببریم اما تاکنون فکر کرده‌اید که افراد نابینا و علاقه‌مند به فیلم چگونه می‌توانند به تماشای فیلم‌ها بپردازند؟

متأسفانه برخلاف کتاب‌ها که نابینایان می‌توانند نسخه بریل و یا صوتی آن‌ها را تهیه کنند، برای تماشای فیلم‌ها انتخابی ندارند و به‌ناچار باید به دیالوگ فیلم‌ها گوش دهند! اما خبر خوش برای نابینایان علاقه‌مند به فیلم و سینما این است که دیزنی در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن خود امکان توضیح و روایت صحنه‌های مختلف انیمیشن «در جستجوی دوری» که قسمت دوم انیمیشن «در جست‌وجوی نمو» است را برای نابینایان مهیا کرده است. نابینایان به کمک این اپلیکیشن در منزل خود و به کمک تلفن هوشمند و یا تبلت و هدفون می‌توانند علاوه بر گوش دادن به دیالوگ‌های این انیمیشن صحنه‌های آن را نیز که توسط راوی نقل می‌شود، تجسم کنند.

این اولین باری نیست که دیزنی در جریان اکران فیلم‌های جدید خود امکانات جدیدی را برای کاربرانش مهیا کرده و امیدواریم آخرین بار نیز نباشد. انیمیشن «در جستجوی دوری» در ادامه انیمیشن محبوب «در جست‌وجوی نمو» ساخته‌شده است و دیروز رسماً اکران این کارتون دوست‌داشتنی آغازشده است.

blind-person-with-cane

نوشته اپلیکیشن دیزنی، قسمت دوم انیمیشن «در جستجوی نمو» را برای نابینایان روایت می‌کند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.