اپلیکیشن Find My Friends اپل جان یک دختر ۱۷ ساله را نجات داد

Find My Friends

معمولا وقتی یک نوجوان تا نیمه‌ شب به منزل بازنگردد یک اتفاق غم‌انگیز یا حادثه‌ای تلخ برای وی رخ داده است. به همین دلیل وقتی میسی اسمیت 17 ساله در هفتم ژوئن تا پاسی از شب به خانه برنگشت، مادر وی، کاترینا کرامر الکساندر به شدت عصبانی شده بود. به گفته یک شبکه تلویزیونی محلی در کارولینای شمالی، این مادر و دختر قبلا قرار گذاشتند تا موقعیت مکانی خود را از طریق اپلیکیشن Find My Friends با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اما با گذشت چند ساعت، میسی به تماس‌ها و پیام‌های مادرش پاسخی نداد. این در حالیست که به گفته الکساندر، این رفتار از دخترش بعید بوده و اپلیکیشن مذکور در گوشی آیفون وی نیز تمام مدتی که وی بیرون از خانه بوده یک موقعیت مکانی ثابت را نشان می‌داده است.

الکساندر آیفون خود را برداشته و به خانواده خود اطلاع داد تا فرآیند جستجو برای دختر گمشده‌اش آغاز شود. وی توضیح می‌دهد که با نگاه کردن به GPS گوشی به موقعیت مکانی دخترم نزدیک می‌شدم که ناگهان رد تایر اتومبیل وی را مشاهده کردم. زمانی که به موقعیت رسیدم متوجه شدم دخترم در زیر اتومبیل و پایین یک پرتگاه تقریبا 8 متری به مدت بیشتر از 7 ساعت قرار داشته است.

میسی در این رابطه می‌گوید زمانی که به این مکان رسیدم تایرها لیز خورده و کنترل ماشین را از دست دادم. اتومبیل بین دو درخت وارد شد و پشتک زد، به طوری که شاید 3 بار به دور خود چرخید.

مادر میسی درباره این حادثه می‌گوید، این معجزه خدا بود که دخترم را پیدا کردم. او در دست چپ خود هیچ حسی نداشت اما مسلما اوضاع می‌توانست از این هم به مراتب بدتر باشد. واقعا خدا را شکر می‌کنم که دخترم آسیب شدیدتری ندید.

اما میسی معتقد است این تکنولوژی بوده که جانش را نجات داده و باعث شده یک بار دیگر به خانه بازگردد. وی می‌گوید، امیدوارم تمام پدر و مادرها و نوجوان‌ها، خانواده‌هایشان را به استفاده از سرویس‌هایی مانند Find My Friends تشویق کنند.

با استفاده از اپلیکیشن Find My Friends در گوشی آیفون می‌توانید موقعیت مکانی یک دوست یا عضو خانواده را ردیابی کنید. توجه داشته باشید اگر کسی تمایلی به ردیابی شدن نداشته باشد به سادگی می‌تواند این قابلیت را در اپلیکیشن خود غیرفعال کند.

نوشته اپلیکیشن Find My Friends اپل جان یک دختر 17 ساله را نجات داد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.