اپل احتمالا یکی از آخرین تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های تاشو و اسمارت‌فون‌های ۵G خواهد بود

ماه آینده کمپانی سامسونگ گوشی گلکسی فولد خود را عرضه می‌کند و هندست تاشوی هواوی میت X نیز در تابستان پیش رو روانه بازار خواهد شد. همچنین امسال احتمالا شاهد عرضه دستگاه‌های تاشوی سایر شرکت‌ها نیز خواهیم بود و در این میان گجت تاشوی موتورولا RAZR توجه زیادی را به خود جلب کرده است. سایر تولیدکنندگان اندرویدی نظیر اوپو و TCL هم به این عرصه وارد شده‌اند و این موضوع اپل را برای ارایه یک آی‌فون تاشو تحت فشار فزآینده‌ای قرار داده است.

پیش‌تر در ماه دسامبر، شرکت تحقیقاتی کره‌ای CGS-CIMB اعلام کرد که اپل آخرین تولیدکننده بزرگ تلفن‌همراه است که یک گوشی تاشو را به بازار عرضه خواهد کرد. جدول زمانی تنظیم شده توسط این موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد که این دستگاه در اواخر سال 2020 معرفی خواهد شد. اکنون وب‌سایت Digitimes با استناد به اطلاعات برخی منابع صنعتی ادعا کرده که پیش‌تر سامسونگ دیسپلی نمونه‌هایی از یک پنل 7.2 اینچی انعطاف‌پذیر را برای اپل و گوگل ارسال نموده است. اندازه این نمایشگر در مقایسه با پنل 7.3 اینچی به‌کارگیری شده در هندست گلکسی فولد 0.1 اینچ کوچک‌تر است.

در حالی‌که تا این لحظه هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون دستگاه تاشوی پیکسل در دسترس نیست؛ اما یقینا چندین تصویر از پتنت‌های مرتبط با آی‌فون تاشو منتشر شده است. براساس شواهد موجود نخستین گوشی تاشوی اپل به‌صورت عمودی باز و بسته خواهد شد؛ همان‌طور که هندست آینده موتورولا RAZR نیز احتمالا با چنین الگویی ارایه می‌شود.

همچنین اپل احتمالا یکی از آخرین تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌همراه است که یک گوشی 5G را به بازار عرضه می‌کند. این در حالیست که امسال بسیاری از تولیدکنندگان اندرویدی رقیب شامل سامسونگ، هواوی، ال‌جی، موتورولا و اوپو گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از نسل بعدی فناوری ارتباطی بی‌سیم را روانه بازار خواهند کرد. نخستین آی‌فون 5G به احتمال فراوان تا سال آینده عرضه نخواهد شد.

نوشته اپل احتمالا یکی از آخرین تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های تاشو و اسمارت‌فون‌های 5G خواهد بود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.