اپل از سال ۲۰۰۷ تاکنون حدود ۲ میلیارد واحد از آیفون‌های خود را به فروش رسانده است

فروش 2 میلیارد اپل

آمارهای مختلف نشان می‌دهند که شرکت اپل از سال 2007 تاکنون حدود 2 میلیارد واحد از آیفون‌های خود را به فروش رسانده است. اولین آیفون کمپانی اپل 13 سال پیش معرفی شد. از آن زمان تاکنون نیز آیفون‌های اپل به یکی از مهم‌ترین و سودده‌ترین بخش این شرکت تبدیل شده‌اند. اپل با معرفی اولین آیفون، صنعت تلفن همراه را برای همیشه تغییر داد و هم‌اکنون نیز کوپرتینو‌نشین‌ها به تاریخی‌ترین نقطه عطف خود، یعنی فروش 2 میلیارد واحدی رسیده‌اند.

هشت تحلیلگر بازار تلفن همراه اطمینان دارند که اپل در سال جاری میلادی به فروش 2 میلیارد واحدی تلفن‌های هوشمندش می‌رسد. اپل در طول سال مالی 2020 حدود 195 میلیون آیفون به بازار عرضه کرده است که بهتر از پیش‌بینی‌های انجام شده برای فروش 186 میلیون واحدی ظاهر شد. این میزان فروش نیز به دلیل تقاضاهای زیاد در تعطیلات سال نو میلادی بود. اگر همه چیز خوب پیش برود، انتظار داریم که میزان فروش آیفون‌های اپل از سال 2007 میلادی تا امسال به 1.9 میلیارد واحد برسد.

اگرچه، میزان فروش کلی آیفون در بازه زمانی بین سال 2015 تا 2018 کاهش یافت، اما انتظار داریم که درآمد کلی این شرکت با ثبت رکوردی تازه به 275 میلیارد دلار برسد. به طور حتم، آیفون‌ها به عنوان پرچمدار اپل در بازار ظاهر شده و خواهند شد، اما درآمد سرویس‌هایی مانند اپ استور، اپل پی و اپل موزیک نیز نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است. هرچند، اگر مشتریان از آیفون‌های اپل استفاده نمی‌کردند، درآمد این سرویس‌ها نیز کاهش می‌یافت. بنابراین، درآمد این سرویس‌ها نیز ارتباط مستقیمی با میزان مشتریان آیفون دارد.

علاوه‌بر تمامی موارد ذکر شده، معرفی اسمارتفون ارزان قیمت آیفون 9 و اولین اسمارتفون 5G اپل در طول سال جاری میلادی، شانس اپل را برای رشد درآمد افزایش داده و حتی احتمال ثبت یک رقم میلیاردی توسط کوپرتینو‌نشین‌ها نیز ممکن خواهد شد.

نوشته اپل از سال 2007 تاکنون حدود 2 میلیارد واحد از آیفون‌های خود را به فروش رسانده است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.