اپل ایرپادهای بلوتوث جدید خودش را به‌زودی معرفی می‌کند

اپل ایرپادهای بلوتوث جدید خودش را به‌زودی معرفی می‌کند

همان طور که حتما تا به حال شنیده‌اید، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در آیفون ۷ با استاندارد جک ۳.۵ میلی‌متری برای هدفون خداحافظی کند. تا به حال تصاویری از ایرپادهای جدید اپل که به پورت لایتنینگ مجهز هستند، منتشر شده، اما احتمال دیگری که برای جایگزینی با این استاندارد وجود دارد، استفاده از فناوری بلوتوث است.

در گزارشی که Forbes منتشر کرده اعلام شده که اهالی کوپرتینو در چند سال اخیر در حال توسعه ایرپادهای بی‌سیم بلوتوثی، با تکنولوژی بومی خاص خود بوده‌اند، به ویژه این که اپل در حال کار بر روی یک چیپ بلوتوث کم مصرف است تا عمر باتری این ایرپادها را افزایش دهد. مشکل عمر باتری در حال حاضر یک معضل جدی برای هدفون‌های بلوتوث محسوب می‌شود و برخی از آن‌ها را باید چندین بار در هفته شارژ کرد.

اپل فناوری چیپ بلوتوث خود را در سال ۲۰۱۳ و از استارت‌آپی به نام Passif Semiconductor خریداری کرد. این شرکت آمریکایی تصمیم داشت تا ایرپادهای جدید خود را در سال گذشته معرفی کند، اما پس از این که نتوانست استانداردهای لازم را کسب کند، معرفی و عرضه آن را به تعویق انداخت. بر اساس اعلام Forbes:

در اپل رسم این گونه است که اگر چیزی ۱۰۰ درصد کار نکرد، کنار گذاشته می‌شود.

ایرپادهای طراحی شده توسط اپل کاملا بی‌سیم بوده و با یک کیس که پک باتری اکسترنال آن‌ها هم محسوب می‌شود، همراهند. شرکت‌های دیگر پیش از این چنین محصولی را عرضه کرده‌اند، مانند Gear IconX سامسونگ‌‌ (تصاویر آن را در پایان مطلب می‌بینید). اما وجود چیپ بلوتوث کم مصرف اپل، ایرپادهای جدید را از بقیه یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که این شایعات تا چه حد قابل اعتماد هستند، اما اگر فرض را بر درست بودن آن‌ها بگیریم، احتمال دارد اپل فناوری بلوتوث جدید خود را در سپتامبر و همزمان با معرفی آیفون ۷ رونمایی کند،‌ اما ایرپادهای جدید کمی دیرتر رونمایی شوند.

نوشته اپل ایرپادهای بلوتوث جدید خودش را به‌زودی معرفی می‌کند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.