اپل بار دیگر تولید نسل جدید آی‌فون‌ها را کاهش خواهد داد!

iphone-rs-xs-xs-plus-watch4-02 اپل بار دیگر تولید نسل جدید آی‌فون‌ها را کاهش خواهد داد!

کمی بعد از انتشار خبر شکست حقوقی اپل در آلمان، اکنون خبر ناگوار دیگری برای سهام‌داران این سیب گاز زده در راه است. براساس تحلیل‌های انجام شده، شرکت اپل در سال 2019 تولید سه تفنگدار جدید خود شامل آی‌فون XS، آی‌فون XS Max و آی‌فون XR را بار دیگر کاهش خواهد داد. از زمان عرضه این سه هندست این دومین مرحله از کاهش و تنظیم تولید و عرضه به بازار، توسط اپل است.

AndroidPIT-apple-iphone-xs-max-detail-w782 اپل بار دیگر تولید نسل جدید آی‌فون‌ها را کاهش خواهد داد!

چند روز بیشتر تا آغاز سال 2019 باقی نمانده است و در این چند ماه پایانی سال 2018، شرکت اپل به تنهایی توانسته‌ است اکثر عناوین منفی و ضعیف را از آن خود کند! از یک طرف مشتریان از خمیدگی قاب آی‌پد‌های جدید شاکی هستند و از طرف دیگر پرونده‌های حقوقی بر سر کشمش‌های کوالکام و اپل در آلمان و چین گریبان شرکت را گرفته و از سویی نیز حقایق و شایعات مربوط به ماجرای عدم استقبال کاربران از گوشی‌های نجومی جدید اپل، مدتی است که سبب پایین آمدن سطح تولید شده و وضعیت سیب گاز زده را به سیب آفت زده تغییر داده است!

جون ژانگ از موسسه Rosenblatt Securities، پیش‌بینی کرده است که همچنان باید در انتظار کاهش تولید سه مدل اخیر گوشی‌های آی‌فون باشیم. براساس تحلیل‌های ژانگ، شرکت اپل کاهش تولیدی تا نزدیک چهار میلیون واحد گوشی آی‌فون را تجربه خواهد کرد. بخش بزرگی از این کاهش با 2.5 میلیون واحد مربوط به مدل آی‌فون XR خواهد بود. آی‌فون‌های XS و XS Max نیز مجموعا تا 1.5 میلیون واحد کاهش را شاهد خواهند بود. این تحلیلگر علت کاهش تولید را تشدید جنگ‌ تجاری بزرگی که بین آمریکا و چین درگرفته است، می‌داند!

گوشی‌های هوشمند اپل در چین بسیار محبوب هستند و پیش‌بینی می‌شود تنها در چین برای تامین تقاضای بازار به بیش از 70 میلیون دستگاه از آخرین هندست‌های ساخت اپل نیاز است. به همین علت برخی از این نیاز برای فشار به چین و پیش‌برد اهداف آمریکا و پیروزی ترامپ در این جنگ تجاری صحبت می‌کنند. ولی از سوی دیگر نیز چینی‌ها بیکار ننشسته‌اند و بعد از بازداشت مدیر ارشد شرکت هواوی، دولت چین نیز شرکت آمریکایی اپل را به عنوان سیبل، هدف حملات تلافی‌جویانه خود قرار داده است. اکنون باید منتظر گذشت زمان بمانیم تا ببینیم کدام طرف برگ برنده قدرتمند‌تری را رو خواهد کرد. شما چه فکر می‌کنید، چه کسی برنده این نبرد اقتصادی خواهد شد؟

نوشته اپل بار دیگر تولید نسل جدید آی‌فون‌ها را کاهش خواهد داد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.