اپل باید کاهش سرعت گوشی‌های آیفون را به کاربرانش اطلاع دهد

افت عملکرد گوشی‌های آیفون اپل

سال گذشته بحثی به راه افتاد درباره این که اگر آپدیت‌های iOS ارایه شده توسط شرکت اپل، سرعت گوشی‌های آیفون را کاهش می‌دهد آیا این شرکت ملزم است تا این موضوع را به اطلاع کاربران گوشی‌های آیفون برساند یا خیر؟

که در پی این ماجرا یک نهاد نظارتی در بریتانیا تحقیقات گسترده‌ای را در رابطه با این موضوع آغاز کرد، که این تحقیقات در واقع پس از اعتراف اپل در اواخر سال 2017 آغاز شد که این شرکت تحت فشار مجبور شد اعلام کند به روزرسانی‌های iOS عملکرد آیفون‌های قدیمی را کاهش می‌دهد.

برای اطمینان از رعایت قانون حمایت از مصرف کننده، اپل رسما موافقت کرد اگر آپدیت iOS سرعت گوشی‌های آیفون‌ را تضعیف کند، این موضوع را با ارسال نوتیفیکیشن به اطلاع کاربران می‌رساند.

این بیانیه رسمی در وبسایت دولتی بریتانیا منتشر شده که اپل موافقت کرده اطلاعات در مورد سلامت باتری و خاموش شدن اتفاقی آن را در اختیار کاربرانش قرار دهد که البته چنین امکانی برای کاربران آیفون‌ها پیش از این فراهم شده است.

اپل تعهد داده برای آیفون‌های فعلی و آینده این موضوع را عملی کند و اگر هر کدام از این تعهدات را نقض کند و به وعده خود عمل نکند، نهاد نظارتی مذکور می‌تواند این شرکت را جریمه کند.

نوشته اپل باید کاهش سرعت گوشی‌های آیفون را به کاربرانش اطلاع دهد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.