اپل به‌دلیل تقاضای بالا میزان تولید آی‌فون ۱۲ خود را تا ۲ میلیون دستگاه افزایش می‌دهد

فروش گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو اپل در برخی مناطق جهان از چند روز پیش آغاز شده و میزان تقاضا برای این هندست‌ها تاکنون فوق‌العاده بالا بوده است. در واقع میزان تقاضا به حدی بالاست که اپل طی تماس‌هایی با شرکای خود در زنجیره تامین از آن‌ها درخواست کرده تا با تسریع فعالیت خود میزان تولید آی‌فون 12 را تا 2 میلیون دستگاه افزایش دهند.

به‌نظر می‌رسد که اضافه شدن نمایشگر اولد، پشتیبانی از اتصال 5G و به‌کارگیری قالب طراحی تخت و جدید برای جلب‌توجه مصرف‌کنندگان کافی بوده است. بر اساس اعلام موسسه Cinda Securities شرکت اپل شاهد تقاضای 80 تا 85 میلیون دستگاهی برای گوشی‌های سری آی‌فون 12 خواهد بود. برآوردهای بیش‌تر پیش‌بینی می‌کنند که میزان فروش این هندست‌ها در سال 2021 به رقم چشمگیر 230 تا 240 میلیون دستگاه خواهد رسید. در صورت تحقق چنین سناریویی گوشی‌های سری آی‌فون 12 به پرفروش‌ترین هندست‌ها در تاریخ اپل تبدیل خواهند شد. در حال حاضر گوشی‌های آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس با فروش تقریبی 222.4 میلیون دستگاهی رکوردار محسوب می‌شوند.

بر اساس برآوردهای مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو مجموعا رقم پیش‌فروش 7 تا 9 میلیون دستگاهی را تجربه  کرده‌اند. وی همچنین پیش‌بینی کرد که مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو 60 تا 70 درصد از کل فروش سری آی‌فون 12 را به خود اختصاص می‌دهند؛ در حالی‌که آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون 12 مینی هرکدام سهم حدودا 15 تا 20  درصدی را از بازار کسب خواهند کرد.

نوشته اپل به‌دلیل تقاضای بالا میزان تولید آی‌فون 12 خود را تا 2 میلیون دستگاه افزایش می‌دهد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.