اپل به‌زودی امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

آیا تاکنون پس از نگارش و ارسال یک پیام متوجه وجود اشتباه در متن آن شده‌اید؟ بسیاری از کاربران احتمالا تجربه مواجهه با چنین مشکلی را دارند و معمولا بسیاری از پلتفرم‌های پیام‌رسانی نیز به آن‌ها امکان می‌دهند تا ارسال پیام را لغو نموده و پس از اصلاح نسبت به ارسال مجدد آن اقدام کنند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل نیز در آینده‌ای نزدیک به کاربران خود امکان خواهد داد تا در عوض حذف پیام‌های ارسالی نادرست، آن‌ها را ویرایش نمایند.

این گمانه‌زنی بر اساس پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت AppleInsider مطرح می‌شود. در پتنت مذکور، شیوه فعالیت اپل روی سیستمی با امکان ویرایش پیام‌ها توسط کاربران به معرض نمایش گذاشته شده است. بدین‌ترتیب برای نخستین بار امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده از طریق شبکه موبایل فراهم می‌شود؛ قابلیتی که بسیار جالب و در عین‌حال کاربردی است. پلتفرم‌های دیگری نظیر Discord و Slack نیز امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما دلیل وجود چنین قابلیتی این است که پیام‌ها از طریق یک سرور مرکزی ارسال می‌شوند. این پدیده بدان معناست که اصلاحات ویراستاری به سرعت اعمال شده و نتایج آن برای کلیه مخاطبان حاضر در چت قابل مشاهده خواهد بود. این در حالیست که هنگام ارسال پیام‌های مستقیم نظیر انواع متنی معمول در شبکه موبایل از سازوکاری کاملا متفاوت استفاده می‌شود.

همچنین پتنت فوق نشان می‌دهد که کاربران با استفاده از روشی خاص قادر به مشاهده سوابق پیام‌های ویرایش شده خواهند بود؛ قابلیتی که مانع از بیان یک موضوع توسط کاربر و سپس ویرایش آن جهت بیان موضوعی دیگر می‌شود. با این‌حال مطابق روال معمول برای اکثر پتنت‌ها این‌بار نیز به سختی می‌توان در خصوص احتمال یا زمان عملیاتی شدن پتنت فوق اظهارنظر کرد. اما چنان‌چه اپل مایل به ارتقاء توان رقابتی سرویس پیام‌رسان iMessage خود در برابر سایر رقبا باشد؛ در این‌صورت می‌توان امیدوار بود که افزوده شدن قابلیت ویرایش پیام‌های ارسالی به تقویت جایگاه پیام‌رسان اپل کمک کند.

نوشته اپل به‌زودی امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.