اپل تی‌وی جدید با پشتیبانی از تصاویر ۴K و فناوری HDR

اپل تی‌وی جدید با پشتیبانی از تصاویر 4K و فناوری HDR

پیش از این گزارش شده بود که تلویزیون آنلاین اپل در آمریکا سهم بازار خود را از دست داده و میدان رقابت را به آمازون و روکو واگذار کرده است؛ به همین دلیل این شرکت در تلاش است تا با ارائه یک نسخه جدید از اپل تی‌وی، جان تازه‌ای به تجارت ستاپ‌باکس‌های خود ببخشد.

اکنون نیز یک گزارش جدید با تایید این خبر افزوده که اپل یک ستاپ‌باکس ۴K با پشتیبانی از فناوری HDR را طی سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد.

در این گزارش آمده که اپل پس از دو سال اپل تی‌وی جدید خود را معرفی خواهد کرد و این محصول بالاخره از تصاویر با کیفیت ۴K و همراه با فناوری HDR پشتیبانی می‌کند. این گزارش همچنین مدعی شده که این تلویزیون جدید به یک نرم‌افزار تازه نیز مجهز شده که به برنامه‌سازان اجازه خواهد داد محتوای زنده را نیز برای کاربران تولید و به نمایش بگذارند.

طبیعتا به منظور بهره‌برداری کامل از توانایی‌های این ستاپ‌باکس جدید اپل، کاربران نیاز خواهند داشت تا آن را به یک تلویزیون ۴K با قابلیت نمایش محتوای HDR متصل کنند. همچنین احتمالا با عرضه‌ی این دستگاه به بازار بالاخره رزولوشن ۴K به محتوای آیتونز نیز افزوده خواهد شد.

اپل هنوز به صورت رسمی درباره پنجمین نسل از اپل تی وی اظهار نظر نکرده است. انتظار می‌رود که این شرکت از تلویزیون جدید خود در پاییز امسال رونمایی کند؛ اگرچه که ممکن است در ماه سپتامبر همراه با معرفی آیفون جدید این اتفاق رخ دهد.

منبع: ubergizmo

مطلب اپل تی‌وی جدید با پشتیبانی از تصاویر ۴K و فناوری HDR برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.