اپل تی وی رسما در رویداد ۱۲ شهریور اپل معرفی شد

اپل تی وی رسما در رویداد 12 شهریور اپل معرفی شدکمپانی اپل در حال برگزاری رویداد بزرگ معرفی محصولات جدیدی است که در سال ۲۰۱۷ تولید و عرضه می شوند. دقایقی قبل این کمپانی از ساعت هوشمند اپل واچ ۳ رونمایی کرد و حال زمان معرفی اپل تی وی فرا رسیده است.

تیم کوک، مدیرعامل این کمپانی پس از یک معرفی کوتاه از مدیر خدمات اپل، ادی کیو خواست تا برای معرفی اپل تی وی به روی صحنه بیاید. کیو اعلام کرد که تلویزیون جدید اپل تی وی از کیفیت ۴K برخوردار بوده و وضوح تصویر فوق العاده ای را به همراه دارد. او در ادامه اضافه کرد که کیفیت ۴K به این معناست که تراکم پیکسل آن در مقایسه با اچ دی، چهار برابر می شود. اما رزولوشن همه چیز نیست؛ بلکه HDR از دیگر مشخصه های ضروری به شمار می رود. اپل تی وی ۴K از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند.

این تلویزیون می تواند بالاترین کیفیت تصویر را ارائه دهد. اپل تی وی ۴K از تراشه پرقدرت A10X اپل بهره می برد؛ این همان تراشه ایست که در آیپد پرو قرار دارد.

کمپانی اپل با همکاری یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید فیلم توانست تا فیلم های ۴K را با همان قیمت فیلم های اچ دی در آیتونز قرار دهد؛ این بدان معناست که فیلم های اچ دی بدون پرداخت هزینه بیشتر به صورت ۴K در دسترس خواهند بود.

برخورداری از تراشه A10X به معنای عملکرد بهتر پردازنده تا ۲ برابر و عملکرد بهتر پردازنده گرافیکی تا ۴ برابر است.

اپل تی وی تا پایان ماه سپتامبر (دهم مهرماه) در کشورهای کانادا و استرالیا عرضه می شود. این تلویزیون با قیمت پایه ای ۱۷۹ دلار به فروش می رسد و پیش فروش آن از ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) آغاز می شود. عرضه رسمی برای ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) برنامه ریزی شده است.

اپل تی وی ۴K با حافظه ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۱۷۹ دلار و حافظه ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می رسد.

.

منبع: macrumors

مطلب اپل تی وی رسما در رویداد ۱۲ شهریور اپل معرفی شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.