اپل در روز ۱۰ سپتامبر از آ‌ی‌فون‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد

همان‌طور که پیش‌تر نیز شایعه شده بود؛ اپل برای برگزاری مراسم رونمایی از آی‌فون‌های جدید خود در روز 10 سپتامبر برنامه‌ریزی کرده است. این رویداد در سالن آمفی‌تئاتر استیو جابز واقع در دفتر مرکزی کمپانی در شهر کوپرتینو ایالت کالیفرنیا و راس ساعت 10 صبح به وقت محلی برگزار می‌شود.

امروز کمپانی دعوت‌نامه‌های رسمی مربوط به این مراسم را ارسال کرد. در ادامه، تصویر هنری مورد استفاده در دعوت‌نامه‌ها به نمایش گذاشته شده است. ظاهرا نوآوری، کلمه برگزیده روز یا به بیان بهتر، واژه منتخب سال خواهد بود؛ لذا همگی برای مشاهده نوآوری‌های ارایه شده در مدل‌های جدید آی‌فون هیجان‌زده هستیم.

براساس شایعات، گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات لو رفته گذشته انتظار می‌رود که شاهد معرفی 3 اسمارت‌فون جدید باشیم. این هندست‌ها به‌عنوان جانشینان مدل‌های سال گذشته آی‌فون XS مکس، آی‌فون XS و آی‌فون XR عرضه خواهند شد. مدل‌های جانشین آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس احتمالا آی‌فون پرو نام‌گذاری شده و از پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بهره خواهند برد؛ در حالی‌که مدل جانشین آی‌فون XR تنها با 2 دوربین روانه بازار خواهد شد (این رقم در مقایسه با تعداد دوربین‌های پشتی آی‌فون XR کماکان 100 درصد بیش‌تر است).

بعلاوه دوربین سلفی نیز احتمالا از قابلیت ضبط ویدیویی اسلوموشن با نرخ 120 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین بر اساس برخی اظهارات مطرح شده، دستگاه‌های پرو از مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم برای کیس ایرپاد پشتیبانی خواهند کرد. در بخش نمایشگر نیز احتمالا شاهد هیچ‌گونه تحول انقلابی نخواهیم بود. در واقع کلیه مدل‌های سه‌گانه بایستی از نمایشگرهایی با ابعاد و رزولوشن مشابه با هندست‌های نسل قبلی خود بهره‌برداری نمایند. همچنین کلیه این گجت‌ها احتمالا مجهز به درگاه لایتنینگ بوده و به طیف جدیدترین مدل‌های آی‌پد پرو و دستگاه‌های مجهز به درگاه USB-C ملحق نخواهند شد.

گوشی‌های جدید یقینا از تراشه A13 اپل و فناوری Haptic Touch به‌عنوان جایگزین 3D Touch استفاده خواهند کرد. بعلاوه احتمالا شاهد به‌کارگیری یک حسگر فیس آی‌دی عریض‌تر خواهیم بود. این پدیده به تسهیل بازگشایی قفل دستگاه و کاربری آسان‌تر مشخصه فیس آی‌دی در زوایای گسترده‌تر هنگام حمل گوشی کمک خواهد کرد. بر اساس زمزمه‌های پیشین، پشتیبانی دستگاه‌های اپلی از اتصال 5G به سال 2020 موکول خواهد شد.

نوشته اپل در روز 10 سپتامبر از آ‌ی‌فون‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.