اپل در نظر دارد آیفون را در ایالات ‌متحده بسازد؛ آیا تهدید ترامپ کارساز بوده است؟

ساخت آیفون در آمریکا

اپل در نظر دارد آیفون را در ایالات ‌متحده بسازد. در طول این فصل که در نهایت به انتخاب دونالد ترامپ به ‌عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا منجر شد، این میلیاردر دارای املاک و مستغلات و ستاره برنامه‌های تلویزیونی، سخنان خشنی را درباره شرکت اپل زد.

ترامپ علاوه بر تلاش برای تحریم کردن این شرکت به دلیل همکاری نکردنش بر سر موضوع قفل تلفن آن تروریست، از ساخته ‌شدن دستگاه‌های این شرکت در خارج از کشور بسیار ناراحت بود. او در نظر داشت تا مالیاتی ۳۵ درصدی برای واردات محصولات ساخته ‌شده در خارج از ایالات ‌متحده قرار دهد. یکی از افراد دولت ترامپ گفت که دونالد ترامپ باید اپل را مجبور به ” ساختن رایانه‌های لعنتی خود در این کشور به‌ جای کشورهای دیگر کند “.

امروز Nikkei Asian Review به نقل از یک منبع ناشناس گفت که اپل در حال بررسی امکان تولید محصولات خود در ایالات‌ متحده است. اپل گفته که با فاکسکان و Pengatron برای استفاده از آن‌ ها به ‌منظور ساخت تبلت ها و تلفن‌ های هوشمند خود ، صحبت کرده است. همچنین اپل گفته که با توجه به ایده این دو شرکت، تولیدات خود را در ماه ژوئن به آمریکا باز می‌گرداند.

بر اساس این گزارش شرکت Foxconn قبول کرده که اپل را در برنامه انتقال تولید آیفون به ایالات‌ متحده یاری کند. از سوی دیگر شرکت Pegatron از این همکاری با اپل به دلیل هزینه ‌های بالا سر باز زده است.

این منبع گفته است که هزینه عمومی کردن این برنامه، دو برابر هزینه ساخت این دستگاه‌ها است. یکی از مشکلات پیش روی اپل این است که همه اجزای لازم برای ساخت آیفون نمی‌توانند در ایلات متحده تولید شوند. همچنین این گزارش اشاره می‌کند که تایوان بر اساس زنجیره تامین، معتقد است که ترامپ، اپل را به ساخت درصد معینی از اجزای آیفون در داخل ایالات ‌متحده مجبور خواهد کرد.

.

منبع : phoneArena

نوشته اپل در نظر دارد آیفون را در ایالات ‌متحده بسازد؛ آیا تهدید ترامپ کارساز بوده است؟ اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.