اپل میزان تولید آیفون‌های ۲۰۱۹ خود را ۱۰ درصد افزایش داد

خبرها حاکی از آن است که میزان تولید سری آیفون 11 افزایش یافته است. همانطور که می‌دانید، بازار اسمارتفون‌ها همچنان در رکود به سر می‌برد. به همین‌خاطر، اکثر تحلیلگران، فروش‌های کمتری را برای آیفون‌های 2019 اپل پیش‌بینی کرده بودند. اما بعد از آنکه، پیش‌سفارش این هندست‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی با استقبال مشتریان مواجه شد، Ming-Chi Kuo تحلیلگر معروف موسسه TF International، برآوردهای خود را درباره میزان بارگیری‌های آیفون‌های 2019، از ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه به ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه افزایش داد. او می‌گوید که قیمت‌های پایین‌تر، بسیاری از دارندگان آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 7 را نسبت به ارتقا دستگاه‌هایشان ترغیب خواهد کرد.

همچنین در گزارش دیگری که ماه گذشته توسط شرکت سرمایه‌گذاری Loup Ventures منتشر شد، آمده است که در زمان عرضه هندست‌های جدید، بازارهایی که خارج از فروشگاه‌های اپل شکل گرفتند، نشان‌دهنده تقاضای قوی برای سری آیفون 11، در جریان چرخه جایگزینی آیفون‌های قدیمی است. Nikkei Asian Review نیز اخیرا گزارش داده که تقاضای فراتر از حد انتظار برای آیفون‌های جدید، باعث شده است تا اپل از تامین‌کنندگان خود بخواهد که تولیدات‌شان را به میزان ۱۰ درصد افزایش دهند. این بدین معنی است که اپل حدس می‌زند، به چیزی حدود ۷ تا ۸ میلیون دستگاه دیگر نیاز دارد تا به تقاضاهای موجود در بازار پاسخ دهد. گزارش مذکور بیان کرده که این میزان افزایش تولید، با کل هندست‌های پیکسلی که انتظار می‌رود گوگل امسال بارگیری کند، برابری می‌کند. البته این گزارش یک چیز را فراموش کرده و آن اینکه، بارگیری پیکسل‌های امسال گوگل یک رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه خواهند کرد و همین امر، آن را تبدیل به یکی از برندهایی در بازار اسمارتفون آمریکا خواهد کرد که سریع‌ترین رشد را داشته‌اند.

آیفون 11

تعرفه‌هایی که از تاریخ ۱۵ دسامبر بر آیفون‌های اپل اعمال خواهد شد

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، اخیرا به یک نشریه آلمانی گفته بود که فروش سری آیفون 11، شروع چندان قدرتمندی نداشته‌ و وی نمی‌تواند از بابت تقاضاهای موجود برای آیفون‌های جدید زیاد خوشحال باشد. با این‌حال، او به این نکته اشاره نمی‌کند که اپل با وجود افزایش تولید گوشی‌های نسبتا ارزان آیفون 11 و آیفون 11 پرو، از تعداد دستگاه‌های آیفون 11 پرو مکس که با قیمت ۱۰۹۹ دلار بهترین مدل این سری است، اندکی کاسته است.

یکی از مدیران شرکت‌های تامین‌کننده اپل، که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که با اینکه تقاضا برای آیفون‌های 2019 خوب است، اما نباید هم زیاد خوشبین بود. او اظهار امیدواری کرده است که فصل پیک امسال، بیشتر از سال قبل طول بکشد.

با این‌حال، یک فاکتور بسیار مهم در این بین وجود دارد که می‌تواند علت خوشبین نبودن به فروش‌های آینده مدل‌های جدید را توضیح دهد. موضوع اینجاست که دولت آمریکا از تاریخ ۱۵ دسامبر، تعرفه‌های ۱۰ درصدی را بر روی اسمارتفون‌هایی که از چین وارد می‌شوند، اعمال خواهد کرد. اما از آنجاییکه این تعرفه‌ها چیزی جز مالیات نیستند؛ بنابراین اپل مجبور خواهد بود که هزینه‌های اضافی را یا خودش بپردازد یا اینکه با افزایش قیمت محصولاتش، آن را به دوش مشتریان آمریکایی انتقال دهد.

آیفون 11

با در نظر گرفتن این نکته که اپل امسال قیمت آیفون 11 را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است، انتظار می‌رود که شرکت، کل مالیات‌های ناشی از تعرفه‌های اعمال شده را خودش تحمل کند و این اصلا برای اپل خوشایند نخواهد بود. البته این موضوع درباره محصولاتی مانند اپل واچ، ایرپاد و موارد خاصی از دستگاه‌های آیفون و آی‌پد نیز صادق است. بد نیست بدانید که محصولات اپل باوجود اینکه در کوپرتینو طراحی شده‌اند، اما اکثر آنها در کشور چین و توسط شرکت‌هایی مانند Foxconn و Pegatron ساخته می‌شوند. حتی به فرض اینکه شرکت بتواند همه هزینه‌های اضافی را خودش پرداخت کند، مشتریان آمریکایی ممکن است در مواردی که قیمت‌ها تاحدودی افزایش‌ها یافته است، نسبت به خرید گوشی‌های آیفون جدید کمی تردید کنند.

سری آیفون 11 امسال، مجهز به یک دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، ویژگی حالت شب برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور و قابلیت Deep Fusion (که با iOS 13.2 ارایه خواهد شد) هستند. Deep Fusion، قابلیتی مبتنی بر عکاسی محاسباتی است که از هوش مصنوعی برای ایجاد یک تصویر نهایی از ترکیب چندین اکسپوژر استفاده می‌کند. بنابراین عکس نهایی، بسیار شارپ بوده و نویز کمتری خواهد داشت. اپل همچنین عمر باتری مدل‌های جدید را نیز افزایش داده و آن را در مورد آیفون 11 و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب ۱ و ۵ ساعت اضافه‌تر کرده است. ضمن اینکه حالا آیفون 11، می‌تواند در عمق ۲ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد؛ در حالیکه مدل‌های پرو هم تا عمق ۴ متری قادر به مقاومت در برابر نفوذ آب خواهند بود.

نوشته اپل میزان تولید آیفون‌های 2019 خود را 10 درصد افزایش داد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.