اپل واچ سری ۶ از قابلیت ردیابی خواب و سنجش اکسیژن خون پشتیبانی خواهد کرد

اپل واچ 5

شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند سیستم‌عامل آینده watchOS 7 دارای قابلیت ردیابی وضعیت خواب و سنجش اکسیژن خون خواهد بود. این اطلاعات قبلا لو رفته‌ بودند، اما حالا منابع بیشتری وجود این قابلیت‌های جدید را تایید کرده‌اند.

این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که اپل واچ سری 6 از این قابلیت‌ها پشتیبانی خواهد کرد. البته سیستم‌عامل جدید، برای ساعت‌های قدیمی‌تر هم عرضه خواهد شد؛ با این‌حال، گزارش‌های مختلف ادعا کرده‌اند که فقط اپل واچ سری 3 و مدل‌های بالاتر، نرم‌افزار جدید را دریافت خواهند کرد. این بدین معنی است که پشتیبانی از اپل واچ‌های سری 1 و 2 در حال پایان یافتن است. این دو سری، watchOS v6.1 را بعد از ارتقا به ورژن 6 دریافت کرده بودند.

به نظر می‌رسد ساعت‌های قدیمی‌تر امکان پشتیبانی سخت‌افزاری از قابلیت سنجش اکسیژن خون را دارند، اما تاکنون از آن استفاده نشده است. بنابراین این قابلیت ممکن است فقط در انحصار اپل واچ سری 6 نباشد.

البته قابلیت ردیابی وضعیت خواب در حال‌حاضر از طریق چندین اپلیکیشن روی ساعت‌های قدیمی‌تر  قابل دسترس است، اما چیزی که باعث محدودیت استفاده از آن در این دستگاه‌ها می‌شود، نیاز به شارژ باتری در طول روز است و همانطور که می‌دانید اکثر مردم این کار را در طول شب انجام می‌دهند. اپل واچ 6 یا watchOS 7 (احتمالا هر دو) ممکن است برای انجام ردیابی خواب، مصرف باتری کمتری داشته باشند.

قابلیت‌های دیگری که انتظار می‌رود بخشی از آپدیت watchOS 7 باشند عبارتند از بهبود‌هایی برای دستیار سیری، حالت kids، حالت‌های جدید workout و واچ‌فیس‌های قابل‌اشتراک‌گذاری. ضمنا ساعت بعدی اپل ممکن است به یک سنسور Touch ID هم مجهز گردد.

نوشته اپل واچ سری 6 از قابلیت ردیابی خواب و سنجش اکسیژن خون پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.