اپل واچ سری ۶ همراه با مدل اقتصادی واچ SE رسما معرفی شد

اپل واچ سری 6

اپل  شب گذشته در مراسم معرفی محصولات خود، از سری جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ رونمایی کرد. ساعت‌های هوشمند و جدید شرکت اپل در دو دسته اپل واچ سری 6 و مدل اقتصادی اپل واچ SE قرار می‌گیرند.

از مدت‌ها پیش شایعات گسترده‌ای پیرامون ویژگی‌های تازه جدیدترین سری اپل واچ منتشر شده و حتی تصاویر طراحی آن‌ها نیز لو رفته بود. به همین جهت همه می‌دانستیم که اپل قصد معرفی چه محصولی را دارد و رونمایی از سری جدید اپل واچ 6 و واچ SE، شگفتی خاصی برای طرفداران اپل نداشت.

اپل واچ سری 6

اپل واچ سری 6 به نوعی یک نسخه بروزرسانی شده از اپل واچ سری 5 محسوب می‌شود. تراشه دو هسته‌ای جدید اپل واچ با نام S6 از ویژگی‌های جذاب اپل واچ سری 6 به شمار می‌رود، به گفته اپل تراشه جدید تا 20 درصد از تراشه S5 که درون اپل‌واچ‌های سری 5 استفاده می‌شد، سریع‌تر است.

اپل واچ سری 6

اپل در پلتفرم یکپارچه تراشه‌های S6 از چیپ U1 استفاده کرده به آنتن Ultra Wideband مجهز شده است. این آننتن اتصال وایرلس در فواصل کوتاه را میسر می‌کند و کاربردهای مختلفی دارد، به عنوان مثال از اپل واچ سری 6 می‌توان به عنوان سوئیچ وایرلس خودرو استفاده کرد.

اپل واچ سری 6 با همان فریم آلومینیومی قبلی تولید شده و در رنگ‌های جدید آبی و قرمز قابل خریداری است. همچنین دو نوع استیل ضد زنگ گرافیتی و طلایی زرد رنگ نیز جزو مدل‌های اپل واچ سری 6 هستند.

اپل واچ سری 6

اپل مانند همیشه به ویژگی‌های سلامت و ایمنی بدن در اپل واچ توجه ویژه‌ای داشته، این شرکت در قسمت پایینی ساعت‌های هوشمند جدید خود از سنسور ضربان قلب و اشباع اکسیژن استفاده کرده که اطلاعات را به سامانه مانیتورینگ سلامت بدن سیستم عامل WatchOS 7 ارسال می‌کند. در این سیستم با استفاده از میزان تحرک و ضربان قلب فرد، میزان اکسیژن مصرفی او محاسبه می‌شود، این ویژگی برای بررسی دقیق سطح سلامت بدن بسیار کارآمد است.  همچنین با سیستم عامل WatchOS 7 قابلیت‌هایی مانند مانیتورینگ کیفیت خواب، بررسی شست‌وشوی دست و تمرین‌های ورزشی جدید به اپل واچ سری 6 اضافه شده است.

اپل در ساعت‌های هوشمند جدید خود قابلیت نمایشگر همواره روشن را بهبود داده که موجب می‌شود گزینه‌های به نمایش درآمده دو و نیم برابر روشن‌تر باشند. همچنین این ویژگی با ارتفاع سنج جدید اپل ترکیب شده تا در کوهنوردی، صخره‌نوردی، ارتفاع را به صورت لحظه‌ای نشان دهد.

اپل واچ سری 6

هفت تم ساعت جدید به اپل واچ 6 اضافه شده، همچنین چندین بند ساعت جدید با طراحی متفاوت و در دوحالت با سگک قفل قابل تنظیم در اندازه‌های مختلف برای این محصول ارائه شده است. همچنین اپل ادعا کرده که سری 6 اپل واچ مانند سری 5 تا 18 ساعت شارژ نگه می‌دارد. البته با ویژگی شارژ سریع، زمان شارژ به یک ساعت و نیم رسیده است.

قیمت اپل واچ سری 6 در مدل GPS، برای اندازه 40 میلی‌متری 399 دلار و 44 میلی‌متری 449 دلار خواهد بود، همچنین مدل GPS+Cellular به ترتیب 499 و 529 دلار است. البته بدنه استیل ضد زنگ و بند‌های الیاف مصنوعی، قیمت محصول را بالا می‌برند.

اپل واچ SE

اپل شب گذشته از ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه واچ SE نیز رونمایی کرد. این ساعت از نظر طراحی، سنسور ضربان قلب و تراشه به اپل واچ سری 5 شباهت دارد اما امکانات جدید سری 6 مانند شتاب‌سنچ، ژیرسکوپ و ارتفاع سنج نیز به آن اضافه شده است.

یکی از ویژگی‌های جذاب واچ SE قابلیت تشخیص سقوط است که به ادعای اپل تا ارتفاع حداقل یک متر را پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت ساعت با تشخیص سقوط فرد از ارتفاع حداقل یک متر، سریعا از او خواهد پرسید که حالش خوب است یا نیاز به گروه‌های امدادی دارد، با انتخاب گزینه دوم تماس با نیروی امدادی برقرار می‌شود.

قیمت اپل واچ SE در مدل 40 و 44 میلی‌متری به ترتیب 279 و 309 دلار قیمت دارد، با قابلیت اتصال اپراتور قیمت‌ها به 320 و 359 دلار می‌رسد. اپل فروش واچ سری 3 را نیز با قیمت مناسب 199 و 229 دلار ادامه خواهد داد.

نوشته اپل واچ سری 6 همراه با مدل اقتصادی واچ SE رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.