اپل وعده داده که به‌روزرسانی بعدی iOS مشکلات باتری گوشی‌های آی‌فون را برطرف خواهد کرد

پس از آن‌که تایید شد شرکت اپل به صورت مخفیانه اقدام به کاهش سرعت و کارایی گوشی‌های آی‌فون با باتری‌های قدیمی نموده است، کاربران این هندست‌ها از اپل دلگیر شدند. در نتیجه یک سری درگیرهای حقوقی سریالی، تیم کوک مدیرعامل اپل در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری ABC ناچار شد تا به این نگرانی‌ها اشاره نماید.

تیم کوک وعده داده که به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل iOS11 که بر اساس انتظارات در ماه آینده عرضه می‌شود به کاربران امکان خواهد داد تا این ویژگی را به صورت دستی غیرفعال کنند و بدین ترتیب کارکرد مناسب و بهینه آی‌فون خود را حفظ نمایند؛ اگرچه در کنار آن بایستی ریسک خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه یا مشکلاتی دیگر که از تخلیه باتری ناشی می‌شوند را نیز بپذیرند.

فراتر از این برای روشن‌تر شدن موضوع، مشاهده وضعیت سلامتی باتری برای کاربران آی‌فون امکان‌پذیر خواهد بود؛ حرکتی که بر اساس ادعای کوک تاکنون بی‌سابقه بوده است. در صورتی‌که گزینه مربوط به کارایی باتری فعال باشد، به وضوح نشان خواهد داد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تیم کوک گفت: ما در مورد این ویژگی توضیح دادیم؛ تاییدی بر تصمیمی که بیش از ۱ سال پیش با معرفی ویژگی مذکور اتخاذ شد. “اما من فکر نمی‌کنم که تعداد قابل‌توجهی از مردم به این موضوع توجه کنند. شاید ما نیز بایستی شفاف‌تر عمل کنیم.”

 

نوشته اپل وعده داده که به‌روزرسانی بعدی iOS مشکلات باتری گوشی‌های آی‌فون را برطرف خواهد کرد اولین بار در پدیدار شد.