اپل و مایکروسافت بر صدر شاخص ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا

 
ارزش سهام اپل و مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۸۵ و ۵۵ درصد رشد داشته که آنها را در رده های اول و دوم شاخص S&P 500 قرار می دهد.
 
اوایل سال ۲۰۱۹ سهامداران اپل نگران تاثیر مخرب نبرد تجاری بین چین و آمریکا روی درآمدهای شرکت بودند. برخی از آنها هم از تمرکز کمپانی روی ارائه سرویس به جای محصول انتقاد می کردند، با این حال رشد ۸۵ درصدی ارزش سهام شرکت که در دهه گذشته بی سابقه بوده، نشان داد که نگرانی ها و انتقادها بی مورد بوده اند.
 
مایکروسافت هم مثل اپل سال پرباری را پشت سر گذاشته و ارزش سهامش ۵۴ درصد رشد داشته که این شرکت را در فهرست S&P 500 پس از اپل با رشد ۸۵ درصدی در رتبه دوم قرار می دهد. این شاخص شامل فهرست ۵۰۰ سهام برتر بازار بورس است و در مجموع ۲۸ درصد رشد داشته که ۱۵ درصد آن مدیون دو کمپانی مایکروسافت و اپل است. در این میان سهم اپل ۸.۲ درصد و سهم مایکروسافت ۶.۶. درصد بوده که در کنار هم از مجموع سهم ۸ شرکت در رتبه های سوم تا دهم بیشتر است.
 
 
هر دو کمپانی به لطف رشد خیره کننده ارز مرز یک تریلیون دلار عبور کرده و به یونیکورن های دنیای فناوری تبدیل شدند. هرچند اپل نخستین بار در ۲۰۱۸ از این مرز عبور کرد اما مجددا عقب نشست و در سال ۲۰۱۹ توانست موقعیتش را تثبیت کند.
 
در مورد سال ۲۰۲۰ هم تحلیلگران بر این باورند که عرضه آیفون 5G با استقبال خریداران روبه رو شده و سود کلانی را به جیب کوپرتینویی ها سرازیر می کند. کسب و کار پوشیدنی های هوشمند این شرکت که شامل اپل واچ و ایرپاد می شود نیز احتمالا سال پر رونقی را پیش رو دارد.
 
کارشناسان بانک او آمریکا هم پیش بینی کرده اند که بخش محاسبات ابری مایکروسافت به رشد این شرکت در سال جاری میلادی کمک شایانی خواهد کرد.