اپل و گوگل در زمینه نمایشگرهای منعطف OLED با ال‌جی همکاری می‌کنند

اپل و گوگل در زمینه نمایشگرهای منعطف OLED با ال‌جی همکاری می‌کنند

سامسونگ تقریبا انحصار تولید نمایشگرهای OLED را در اختیار دارد، اما این انحصار احتمالا تا یک‌سال دیگر به چالش کشیده می‌شود. بنابر گزارش‌ها، اپل، مایکروسافت و گوگل در حال همکاری با ال‌جی برای ساخت پنل‌های منعطف OLED هستند. گرچه بودن نام اپل در این لیست چندان جای تعجب ندارد، چون آی‌فون ۸ احتمالا با نمایشگر خمیده عرضه می‌شود، اما بودن نام گوگل و مایکروسافت در لیست همکاران ال‌جی در این زمینه، کمی جای سوال دارد.

گوگل احتمالا قصد دارد که در نسل‌های بعدی گوشی‌های پبکسل، از نمایشگرهای OLED استفاده کند و مایکروسافت نیز به احتمال زیاد قصد استفاده از این نوع نمایشگر را در محصولات سرفیس خود داشته باشد. اینکه آیا باید در گوشی هنوز معرفی نشده سرفیس نیز شاهد نمایشگر OLED باشیم، معلوم نیست، اما جای تعجب هم ندارد، چون مایکروسافت اگر بخواهد با گوشی سرفیس وارد بازار موبایل شود، بهتر است که از همان ابتدا از نمایشگرهای OLED استفاده کند، تا اینکه ابتدا از ال‌سی‌دی استفاده کرده و سپس به OLED روی آورد. در هر صورت، ال‌جی با داشتن مشتریان قدرتمند که هم پول دارند و هم اشتیاق لازم برای سرمایه‌گذاری، باید خود را برای تولید انبوه در سال ۲۰۱۸ آماده کند.

نکته مهم دیگر اینکه نمایشگرهای OLED ساخت ال‌جی، منعطف خواهد بود. تا به‌حال، تنها سامسونگ توانسته پنل‌های منعطف OLED ساخته و در پرچمداران خود استفاده کند و دیگر شرکت‌ها مانند شیائومی نیز نمایشگرهای منعطف را از سامسونگ خریداری می‌کنند. سامسونگ حتی علاقه شدید خود برای بدست آوردن بیشتر سهم بازار نمایشگرهای خم‌شدنی را نیز اعلام کرده و تابه‌حال پتنت‌های زیادی در این زمینه به ثبت رسانده و نمونه‌های ساخت خود را به مشتریان خارجی و دیگر سازندگان نشان داده است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که شرکت‌های کره‌ای بیشترین سهم بازار نمایشگر خم‌شدنی و منعطف را از آن خود کنند. گرچه شرکت‌های چینی همانند لنوو و اوپو نمونه‌های از پنل‌های منعطف را معرفی کرده‌اند، اما همه آنها نمونه‌های آزمایشگاهی بوده و تکنولوژی ناکاملی دارند.

نوشته اپل و گوگل در زمینه نمایشگرهای منعطف OLED با ال‌جی همکاری می‌کنند اولین بار در پدیدار شد.