اپل پتنت جدیدی را برای کاهش سایز جک‌ هدفون ثبت‌ کرد

 

apple-slim-headphone-640x345

ظاهرا عطش اپل برای نازک‌تر کردن گوشی‌هایش تمامی ندارد، به‌تازگی این کمپانی پتنتی را ثبت کرده که در آن با کاهش قطر سوکت و جک هدفون می‌تواند باعث شود قطر آیفون‌ در نسل‌های بعدی کاهش پیدا کند. جک جدید اپل کاملا مشابه سوکت‌های معمولی است با این تفاوت که بخشی از آن یک برش خورده و به‌ شکل D درآمده است که تنها 2.0 میلی‌متر قطر دارد. وجود این جک می‌تواند به کاهش ابعاد سوکت و در نتیجه کاهش کل تلفن‌همراه منجرشود.

البته امیدواریم که اپل هیچ‌وقت از این پتنت خود استفاده نکند چون این‌روزها وجود جک‌های 3.5 میلی‌متری و گرد امری عادی و مرسوم است، بنابراین ایجاد این تغییر در جک و سوکت می‌تواند باعث شود کاربران آیفون انتخاب‌های محدودتری را برای هدفون داشته‌ باشند. همچنین امکان استفاده از هدفون‌های D شکل تولیدی اپل برای انواع‌ دستگاه‌های دیگر از جمله موزیک‌ پلیرها و تلفن‌های‌همراه غیرممکن خواهد شد.

البته تاکنون اپل پتنت‌های زیادی را ثبت کرده است که بیشتر آن‌ها به واقعیت تبدیل نشده‌اند، اما درخواست کاربران برای نازک‌تر شدن هرچه بیشتر آیفون‌های اپل می‌تواند باعث شود این پتنت اجرایی شود، هرچند برطبق نظرسنجی‌ها کاربران افزایش قطر دستگاه برای بهبود شارژدهی باتری را ترجیح می‌دهند.

نوشته اپل پتنت جدیدی را برای کاهش سایز جک‌ هدفون ثبت‌ کرد اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.