اپل پشتیبانی از کارت‌های گرافیک اکسترنال را به آخرین به‌روز‌رسانی سیستم عامل High Sierra اضافه کرد

مشکل بیشتر کامپیوتر‌های مک این است که در واقع آن‌ها قابل ارتقا نیستند. شرکت اپل به کاربران این خانواده اجازه داده که در هنگام پیکر‌بندی کامپیوتر‌شان برخی گزینه‌ها را به دلخواه انتخاب کنند اما این موارد بیشتر مربوط به میزان رم و فضای ذخیره‌سازی حافظه بوده و به بخش‌های مهم‌تر مانند کارت گرافیک که معمولا تنها یک یا دو گزینه در پیش‌روست، ارتباطی ندارد.

متاسفانه این بدین معنا خواهد بود که اگر کاربری نیاز به سخت‌افزار قوی‌تری برای رفع نیاز‌هایش داشته باشد، مجبور است به طور کل آن را کنار بگذارد و به سراغ مک‌های گران‌قیمت‌تر مانند مک‌بوک پرو و آی‌مک پرو برود. با این حال خبر‌های خوبی در این باره منتشر شده است که دیگر نیازی نیست برای داشتن سیستم قوی‌تر هزینه زیادی را صرف خرید مک‌های سطح‌ بالاتر اپل کنید. ظاهرا شرکت اپل تصمیم گرفته است در آخرین به‌روز‌رسانی High Sierra مک، پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی خارجی یا eGPU را نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

تا پیش از تنها کارت گرافیک اکسترنالی که این خانواده از مک به طور رسمی از آن پشتیبانی می‌کرد، مدل Radeon RX 580 بود که اکنون این انحصار نیز شکسته شده است. با این اوصاف اگر شما هنوز یک کامپیوتر مک قدیمی دارید، قادر خواهید بود که با افزودن یک کارت گرافیکی اکسترنال جدید به آن جانی تازه ببخشید. البته اگر شما از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید مقداری از میزان تحرکش کاسته می‌شود و جابه‌جایی آن دشوار خواهد شد.

توسعه‌‌دهندگانی که قصد توسعه اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی خود بر روی سیستم‌های مک را دارند، اکنون گزینه‌ جدیدی برای تنظیم آن در اختیار خواهند داشت. هزینه خرید یک کارت گرافیک جدید بسیار پایین‌تر از خرید یک سیستم کامل از محصولات گران‌قیمت اپل است. هم‌چنین این خبر خوب برای افرادی است که در حال استخراج ارز‌های دیجیتالی هستند. با انتشار این یک به‌روز‌رسانی، آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا با افزودن کارت‌های گرافیک قدرتمند به کامپیوتر‌های مک، میزان ارزآوری خود را افزایش دهند.

نوشته اپل پشتیبانی از کارت‌های گرافیک اکسترنال را به آخرین به‌روز‌رسانی سیستم عامل High Sierra اضافه کرد اولین بار در پدیدار شد.