اپل iMac جدید با نمایشگر ۲۱٫۵ اینچی کالبد شکافی شد!

 

چندی پیش کمپانی اپل یک iMac جدید را با نمایشگر 4K که 21.5 اینچی بود معرفی کرد. حال وب‌سایت iFixit به سراغ این دستگاه رفته است تا نگاه نزدیک‌تری به قطعات داخلی آن داشته باشد و در انتها نیز یک امتیاز به میزان تعمیر پذیری آن بدهد. شما نیز همراه ما باشید تا سفری به درون iMac جدید داشته باشیم.

iMac-21-5-Teardown-2

بعد از کالبد شکافی مشخص شد که متاسفانه دستگاه جدید تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی نداشته است و تنها برخی از بخش‌های آن ارتقا یافته‌اند. اپل همانند همیشه در این محصول نیز دسترسی به قطعات داخلی دستگاه را تبدیل به یک کار سخت کرده است و تعویض یکی از قطعات آن مَشِقَت زیادی را به تعمیرکار خواهد داشت. بدتر از همه، نسخه 21.5 اینچی، امکان تعویض رم توسط کاربر را نیز ندارد و تنها در نسخه ۲۷ اینچی شاهد قابلیت مذکور هستیم.

iMac-21-5-Teardown-3

البته برخی اشکلات دیگر در این دستگاه نیز به چشم می‌خورد. برای مثال اتصال دهنده Fusion Drive در برد اصلی حضور ندارد. این همان ویژگی‌ است که کاربران از طریق آن می‌توانند درایو iMac خود را بدون باز کردن بخش داخلی دستگاه، خارج کنند و در این نسخه شاهد فقدان این قابلیت هستیم. شیشه و صفحه نمایش دستگاه نیز به هم چسبیده هستند و همین موضوع هزینه تعویض آن را افزایش می‌دهد.

iMac-21-5-Teardown-1

تمام این مشکلات باعث شد که iMac جدید اپل که 21.5 اینچی است نمره بسیار پایین 1 از 10 را در زمینه تعمیر پذیری به خود اختصاص دهد. در واقع هیچ یک از قطعات داخلی این محصول برای تعویض و یا تعمیر توسط کاربر طراحی نشده‌اند. پس اگر دستگاه شما به مشکلی برخورد کرد، بهترین راه این است که از طریق وب‌سایت اپل وارد عمل شوید.

نوشته اپل iMac جدید با نمایشگر 21.5 اینچی کالبد شکافی شد! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.