اچ‌تی‌سی با بازار چین خداحافظی می‌کند!

اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی طی چند سال گذشته برای کاهش ضرر و زیان ناشی از بازار گوشی‌های هوشمند، بازار فروش محصولات خود را کوچکتر کرده است. این کار منجر به خروج این شرکت از برخی بازارهای کلیدی شده است. حالا به نظر می‌رسد در این سیاست محدودسازی نوبت به بازار چین رسیده است.

بر اساس مطلب منتشر شده در Weibo، اچ‌تی‌سی امروز اعلام کرده که به صورت موقت فروش اسمارت‌فون‌های خود در فروشگاه‌های JD.com و Tmall را متوقف خواهد کرد. البته شرکت به طرفداران خود اطمینان داده که فروش اسمارت‌فون‌ها و لوازم جانبی هنوز هم از طریق وبسایت اچ‌تی‌سی در منطقه انجام خواهد شد، اما نگاهی گذرا به این وبسایت نشان می‌دهد که بسیاری از مدل‌ها از جمله U11 و مدل پلاس به اتمام رسیده‌اند.

همانطور که اشاره شد توقف فروش در چین در راستای راهبرد تجاری بلندمدت شرکت تایوانی صورت می‌پذیرد که بیشتر تمرکز فروش بر هدست‌های واقعیت مجازی قرار دارد. به این ترتیب تغییری در فروش این محصولات در چین صورت نمی‌پذیرد و همچنان علاقه‌مندان می‌توانند آنها را تهیه کنند. در واقع تصمیم اچ‌تی‌سی برای تعلیق فروش اسمارت‌فون در چین به صورت موقت بوده و مطمئنا در روزهای آتی خبرهای بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد. ضمن این که شرکت اعلام کرده به پیش‌فروش محصولات تولیدی خود و همچنین تحویل محصولات پیش‌خریداری شده در این کشور متعهد خواهد بود.

نوشته اچ‌تی‌سی با بازار چین خداحافظی می‌کند! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.