اچ‌پی از رایانه‌های رومیزی گیمینگ جدید خود رونمایی کرد

شرکت اچ‌پی رایانه‌‌های رومیزی جدید سری Omen خود به نام‌های 25L و 30L را با مشخصات بهبودیافته و طراحی جدید معرفی کرد. طراحی مدل‌های جدید در مقایسه با مدل‌های قدیمی، به‌ویژه مدل Death Cube، یکپارچه‌تر بوده و بسیار زیباتر است.

مدل‌ها جدید فاقد لوگوی قدیمی اچ‌پی هستند و ظاهر ساده‌ای دارند. شما می‌توانید رنگ چراغ‌های LED آن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید، اما حتی این چراغ‌ها هم نسبت به طراحی قدیمی اچ‌پی زیبا به نظر می‌رسند. علاوه بر موضوع زیبایی‌شناسی رایانه‌های جدید، این دستگاه‌ها سیستم خنک‌کننده بهتری نیز دارند و اچ‌پی برای اینکه اجازه جریان هواوی بیشتری به کیس‌های جدید بدهد، ارتفاع آن‌ها را چهار برابر بیشتر کرده است.

نامگذاری دو رایانه رومیزی جدید اچ‌پی براساس حجم فضای داخلی آن‌ها انجام شده است. این روش عجیب نامگذاری مسلما باعث تمایز آن‌ها از سایر رایانه‌ها خواهد شد. هر دو کیس به رنگ مشکی هستند، اما شما با صرف هزینه بیشتر می‌توانید به اجزای بیشتری مانند پنل کناری شیشه‌ای و یک فن شاسی جلو دسترسی داشته باشید.

قیمت پایه دستگاه‌های جدید از ۸۹۹.۹۹ دلار برای Omen 25L شروع می‌شود، اما این قیمت با بهبود سخت‌افزارهای پیش‌فرض دستگاه افزایش خواهد یافت . Omen 25L مجهز  به پردازنده‌های Core i5-10400 اینتل یا Ryzen 5-3500 شرکت AMD و کارت‌های گرافیکی GeForce GTX 1650 انویدیا یا Radeon RX 5500 شرکت AMD است. این دستگاه همچنین دارای ۸ گیگابایت رم HyperX Fury DDR4-3200MHz و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی WD Black M.2 NVMe SSD است و از یک پاور ۵۰۰ واتی Cooler Master Bronze بهره می‌برد. اچ‌پی سعی کرده است تا از قطعات سازندگان بیشتری در ساخت رایانه‌های جدید خود استفاده کند.

همه این مشخصات برای کسانی که قصد انجام بازی‌های سنگین پی‌سی روی تنظیمات گرافیکی متوسط دارند بسیار عالی هستند، اما برای اجرای جدیدترین و به‌روزترین بازی‌ها نیاز به رم و حافظه بیشتر و پردازنده گرافیکی قوی‌تر خواهد بود.

اگر شما به‌دنبال کیس بزرگتر و مشخصات بهتر بدون تغییری در پیکره‌بندی دستگاه هستید مدل Omen 30L گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. قیمت مدل پایه آن با پردازنده Ryzen 5-3600 و کارت گرافیکی Radeon RX 5700XT شرکت AMD برابر با ۱۱۹۹.۹۹ دلار بوده و رم، حافظه و پاور آن نیز مشابه مدل پایه 25L است. البته شما با پرداخت ۱۲۹۹.۹۹ دلار می‌توانید به پردازنده Core i5-10600K اینتل و کارت گرافیکی GeForce GTX 1660 Ti انویدیا دسترسی داشته باشید. به گفته اچ‌پی، کاربران 30L می‌توانند از پردازنده Ryzen 7-3700X هم روی این مدل استفاده کنند.

برای Omen 30L یک پیکره‌بندی پیشرفته هم وجود دارد که قیمت‌اش ۱۹۹۹.۹۹ دلار است. این مدل، از پردازنده Core i7-10700K  اینتل و کارت گرافیکی GeForce RTX 2080 انویدیا در کنار ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پاور ۷۵۰ واتی Cooler Master Platinum بهره می‌برد.

هر دو رایانه رومیزی جدید اچ‌پی از فردا برای فروش قابل‌دسترس خواهند بود.

نوشته اچ‌پی از رایانه‌های رومیزی گیمینگ جدید خود رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.