اکسل به‌زودی به سؤالات صوتی کاربران درباره داده‌ها پاسخ می‌دهد

 
با آخرین به‌روزرسانی اکسل، کاربران می‌توانند از‌این‌پس بدون واردکردن فرمول، درباره‌ی داده‌ها از اکسل سؤال کنند.
 
در جریان کنفرانس ایگنایت ۲۰۱۹، مایکروسافت درباره‌ی آخرین به‌روزرسانی برنامه‌ی اکسل اعلام کرد کاربران می‌توانند ازطریق آخرین نسخه‌ی این برنامه از قابلیت‌ جدیدی بهره‌مند شوند. البته در‌حال‌حاضر، این ویژگی جدید فقط دردسترس Office Insiders قرار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی بتوانند همان‌طورکه با فرد ایستاده درمقابلشان صحبت می‌کنند، با اکسل نیز وارد گفت‌وگو شوند. درنتیجه، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند سؤالات خود را با اکسل مطرح کنند و پاسخ‌ را خیلی سریع و بدون نیاز به نوشتن فرمول دریافت کنند.
 
مایکروسافت درباره‌ی این قابلیت جدید این‌گونه توضیحات داده است: قابلیت «پرسش به زبان طبیعی انسانی» (Natural Language Query) گامی دیگر برای دسترسی بهتر و مؤثرتر کاربران به داده‌‌ها است. کاربران در هر سطح توانمندی و تسلط بر برنامه‌ی اکسل می‌توانند به‌راحتی و از این طریق به اطلاعات مناسبی درباره‌ی داده‌های خود دسترسی داشته باشند؛ مثلا کاربرانی که تازه کارکردن با اکسل را یاد گرفته‌اند، دیگر به نوشتن فرمول‌های مختلف برای دسترسی به اطلاعاتی خاص نیازی ندارند. همچنین، این قابلیت به کاربران حرفه‌ای اکسل نیز کمک می‌کند در وقت و زمان صرفه‌جویی کنند. کاربران به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان می‌توانند اطلاعات لازم را از داده‌های اکسل به‌صورت خودکار دریافت کنند؛ درنتیجه، امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر و مؤثرتر برای آن‌ها فراهم می‌شود.
 
در نظر داشته باشید در‌حال‌حاضر، گوگل در برنامه‌‌ی Google Sheets، ویژگی مشابهی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. ناگفته نماند گاهی اوقات گوگل در پیداکردن داده‌ها به‌خوبی می‌تواند به کاربران کمک کند و گاهی اوقات نیز نمی‌تواند داده‌های مرتبط را ارائه دهد. حال باید ببینیم اکسل چگونه می‌تواند این کار را در‌مقایسه‌با Google Sheets به‌خوبی انجام دهد.
 
براساس اعلام مایکروسافت، این ویژگی فقط یکی از قابلیت‌های است که کاربران می‌توانند در به‌روزرسانی جدید از آن بهره‌مند شوند. به‌لطف یادگیری ماشین مبتنی‌بر هوش مصنوعی، قابلیت‌های کاربردی‌تری ازجمله توانایی اکسل در درک بهتر داده‌های ورودی و ارائه‌ی اطلاعات اضافی درباره‌ی داده‌های جغرافیایی و سهام نیز به صفحات گسترده‌ی اکسل اضافه می‌شود.
 
گفتنی است مایکروسافت نمونه‌‌‌سؤالاتی را منتشر نکرده که ممکن است کاربران با اکسل مطرح کنند و تنها درباره‌ی ساختار کلی توضیحاتی داده است.