اکنون مرورگر کروم بستن برگه‌های باز را به کاربران خود یادآوری می‌کند

کروم

اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران مرورگر کروم باشید، پس عادت دارید که بدون بستن برگه‌های مرورگر خود، آن‌ها را رها کنید. گوگل مشغول تست یک قابلیت برای کسانی است که فراموش‌کار هستند. با استفاده از این ویژگی، این مرورگر گاهی اوقات به شما یادآوری می‌کند که برگه‌های خود را ببندید. این قابلیت که پیش‌تر در مردادماه (آگوست) به آن اشاره شده بود، بیان می‌کرد که به کاربران در بستن برگه‌های کهنه و بلااستفاده کمک می‌کند. جهت بهره‌برداری از این یادآور در مرورگر کروم اندرویدی خود، باید یک گزینه را فعال کنید که ما در ادامه روش انجام این کار را نیز به شما یاد خواهیم داد.

اول اینکه باید به شما بگوییم که راه دیگری نیز برای فعال‌سازی این قابلیت وجود دارد که در آن مجبور نیستید هیچ گزینه‌ای را فعال کنید. اگر شما اپلیکیشن Chrome Canary را نصب کنید، این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود. باید در نظر داشته باشید که Chrome Canary نسخه‌ای آزمایشی و ناپایدار از مرورگر کروم بوده که اغلب جهت تست قابلیت‌های جدید بالقوه مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این نسخه از مرورگر کروم را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

اگر نمی‌خواهید که یک مرورگر دیگر را به گوشی خود اضافه کنید (مخصوصا اگر یک اپلیکیشن ناپایدار نیز باشد)، بازهم می‌توانید که از این یادآور استفاده کنید. جهت این کار، مرورگر خود را باز کرده و عبارت «chrome://flags» را در آن وارد کنید. در قسمت جست‌و‌جویی که در بالای صفحه باز شده قرار می‌گیرد، عبارت «enable-close-tab-suggestions را تایپ کنید. این گزینه را فعال کرده، مرورگر خود را مجدد راه‌اندازی کنید و کار تمام است. هنگامی‌که یکی از برگه‌های شما باز باشد و مدتی از آن استفاده نکنید، یک یادآوری دریافت می‌کنید که می‌گوید: X عدد از برگه‌های شما اخیرا مورداستفاده قرار نگرفته‌اند، آیا آن‌ها را می‌بندید؟ شما می‌توانید این هشدار را نادیده گرفته و یا اینکه برگه‌های باز را مورد بازبینی قرار دهید. اگر برگه‌های باز را موردبررسی قرار دهید، آنگاه می‌توانید آن‌هایی را که دوست ندارید، ببندید.

کروم

این اقدام نیز یکی دیگر از آن مواردی است که در آن، گوگل سعی می‌کند تا زندگی را برای کاربران سیستم‌عامل اندروید آسان‌تر کند. 

نوشته اکنون مرورگر کروم بستن برگه‌های باز را به کاربران خود یادآوری می‌کند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.