ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد

چنان‌چه به نبوغ و استعداد برتر ایلان ماسک در جهان اعتقاد دارید؛ در این‌صورت جالب است بدانید که وی اکنون ثروتمندترین شخص در جهان به‌شمار می‌رود. روز پنج‌شنبه وی با پیشی گرفتن از جف بزوس؛ عنوان ثروتمندترین فرد در دنیا را تصاحب کرد. این دستاورد مدیون جهش قیمتی شگفت‌انگیز سهام شرکت تسلا است. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش سهام کمپانی 7.94 درصد افزایش یافت؛ در حالی‌که سال گذشته نیز قیمت سهام تسلا رشد تقریبا 10 برابری را تجربه کرد.

بر اساس گزارش نشریه بلومبرگ در حال حاضر ارزش دارایی‌های ایلان ماسک معادل 194.8 میلیارد دلار است که در مقایسه با دارایی‌های جف بزوس حدودا 9.5 میلیارد دلار بیش‌تر است. جف بزوس به‌دلیل طلاق اخیر از همسر خود 25 درصد از دارایی‌هایش را از دست داد. رشد غیرمنتظره فروش خودروهای برقی طی دوران شیوع کرونا موجب افزایش قیمت سهام شرکت تسلا شد. این کمپانی طی مدت 5 ماه گذشته همواره به سودآوری رسیده و اهداف تولید خودروهای برقی برای سال 2020 را محقق نموده است. بدین‌ترتیب شرکت تسلا طی دوره 12 ماهه گذشته 508 هزار دستگاه خودرو را تولید کرده است.
اضافه شدن نماد تسلا به شاخص S&P500 نیز به ارتقاء قیمت سهام آن کمک کرد. همچنین این کمپانی احتمالا به‌زودی به بخشی از صندوق بازنشستگی اکثر آمریکایی‌ها تبدیل خواهد شد.

ثروت روبه رشد ایلان ماسک در سال 2018 با جریمه مواجه شد و وی ناچارا مبلغ 20 میلیون دلار را به کمپانی SEC پرداخت کرد. این شرکت ادعا کرد که در راستای خصوصی‌سازی شرکت تسلا بر سر بودجه 420 دلاری توافق نموده است. چنین رقمی بسیار مضحک به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کمتر از 0.01 درصد ثروت کمپانی محسوب می‌شود.

نوشته ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.