اینتل از پردازنده‌های نسل نهم رونمایی خواهد کرد

اینتل در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی اعلام کرد که قصد دارد در نیمه دوم سال جاری، پردازنده‌های نسل نهمی core سری H را برای موبایل‌ها رونمایی کند. این سری از پردازنده‌های اینتل، از خانواده Core i9 خواهند بود. اینتل می‌گوید که این مجموعه از تراشه‌های موبایل، کارایی بسیار بالایی داشته و قدرت لازم برای سیستم‌های مخصوص گیمرها را به‌راحتی تأمین می‌کنند.

طبق گفته‌های فردی در سخنرانی این کنفرانس، پردازنده‌های ذکرشده از لیتوگرافی ساخت 14 نانومتری کافی لیک بهره می‌برند. همچنین این تراشه‌ها در اجرای برنامه‌هایی با منابع سنگین که شامل نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو هم هستند، عملکرد قابل توجهی نشان می‌دهند.

خبر خوب این است که این‌بار اینتل زمان عرضه تراشه‌ها را به ‌روشنی بیان کرد؛ به این صورت که در نمایشگاه بین‌المللی CES 2019 که در اوایل سال جاری میلادی برپا شد، اعلام کرد که در سه‌ماهه دوم سال 2019، از این تراشه‌ها رونمایی خواهد کرد.

یکی از اهداف اصلی اینتل در سری جدید، فراهم کردن عمر باتری طولانی‌تر است. با افزوده شدن این ویژگی، گیمرها به آسانی می‌توانند زمانی که مشغول بازی نیستند، باتری ذخیره کنند.

اگر زمان تعیین‌شده برای رونمایی پردازنده‌ها توسط اینتل صحیح باشد، این تراشه‌ها باید قبل از ماه ژوئن سال 2019 عرضه شود. مطمئناً کمی بعد از عرضه این تراشه‌ها برای موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها نیز به این پردازنده‌ها مجهز خواهند شد.

نوشته اینتل از پردازنده‌های نسل نهم رونمایی خواهد کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.