اینستاگرام آیکون IGTV در صفحه اصلی این اپلیکیشن را حذف کرد

IGTV 

پیش‌تر در سال 2018، اینستاگرام برند به اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی خود به نام IGTV را راه‌اندازی کرد. حال با گذشت کمتر از یک ماه از سال 2020، امکان دارد که برجسته‌ترین روش دسترسی به این قسمت کنار گذاشته شود.

خبرگزاری TechCrunch روز شنبه گزارش داد که اینستاگرام دکمه IGTV را که در قسمت بالایی سمت راست صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می‌شود، حذف می‌کند. یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی به TechCrunch گفته بود که دلیل این کار این است که هیچ‌کس به‌صورت داوطلبانه این دکمه را لمس نمی‌کند.

IGTV 

البته نمی‌توان با هیج‌ منطقی این نتیجه را گرفت که خود IGTV از بین رفته و یا اینکه این بخش کوچک‌تر می‌شود. به‌ هر حال، فعلا چنین اقدامی صورت نخواهد گرفت. این دکمه فقط یکی از مسیرهای ورود به دنیای مصور IGTV  بود. شما هنوز هم می‌توانید به این بخش در قسمت فیدهای جدید، در صفحه اختصاصی IGTV در برگه Explore و نیز صفحه پروفایل اشخاصی که ویدیوهای IGTV را به اشتراک گذاشته‌اند، دسترسی پیدا کنید.

در ضمن باید بگوییم که یک اپلیکیشن اختصاصی نیز در این زمینه وجود دارد. اگر شما نمی‌دانستید و یا اینکه اهمیتی به این قضیه نمی‌دهید، بدانید که تنها نیستید. یکی دیگر از نکات جالب موجود در گزارش TechCrunch این است که بر اساس گفته‌های مؤسسه تحقیقاتی Sensor Tower، اپلیکیشن IGTV از زمان عرضه آن در سال 2018 در ایالات‌متحده، فقط یک میلیون بار دانلود شده است.

جهت مقایسه باید بگوییم که TikTok در همان منطقه و در همان دوره زمانی، نزدیک به 80 برابر بیشتر از اپلیکیشن IGTV دانلود شده است. حداقل تا جایی که به فیسبوک مربوط می‌شود، این آمار خوب نیست.

هنگامی‌که IGTV راه‌اندازی شد، در ابتدا تصور می‌شد که فراتر از یک رقیب برای یوتیوب باشد. اما رشد سریع TikTok از آن زمان باعث شد تا این شبکه اجتماعی نیز مستقیما وارد گردونه رقابت شود. اگر حجم بالای دانلودهای TikTok جهت اثبات برتری آن بر اپلیکیشن IGTV کافی نیست، باید بگوییم که TikTok در زمینه تعداد دانلودهای سال 2019 توانسته که از اپلیکیشن‌های عادی فیسبوک و اینستاگرام پیشی بگیرد. 

واضح است که اینستاگرام و فیسبوک به این زودی از گردونه رقابت خارج نخواهند شد، اما بدون شک رقابت میان این شبکه‌های اجتماعی شدت خواهد گرفت.

نوشته اینستاگرام آیکون IGTV در صفحه اصلی این اپلیکیشن را حذف کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.