اینستاگرام مدت زمان مجاز برای ویدیو‌های لایو را به ۴ ساعت افزایش داد

کاربران اینستاگرام اکنون قادر به ضبط ویدیوهای لایو برای مدت حداکثر 4 ساعت و دسترسی به لایوهای قدیمی در یک آرشیو خصوصی هستند. اینستاگرام از چندین تغییر جدید در مشخصه لایو ویدیویی خود رونمایی کرد. این پلتفرم ضمن افزایش حداکثر زمان مجاز برای ویدیوهای لایو قابلیت جدیدی موسوم به آرشیو ویدیویی لایو را نیز عرضه نموده است.

اینستاگرام با انتشار توئیتی به تعدادی از به‌روزرسانی‌های اعمال شده در بخش لایو اشاره کرده است؛ اما افزایش محدودیت زمانی ویدیوهای لایو احتمالا جالب‌ترین تغییر اعمال شده به‌شمار می‌رود. بر اساس محتوای توئیت منتشر شده توسط اینستاگرام اکنون کاربران قادر به ضبط ویدیوهای لایو برای مدت حداکثر 4 ساعت خواهند بود. همچنین لایوهای شخصی پیش از حذف شدن برای مدت 30 روز قابل ذخیره‌سازی هستند. نهایتا اکنون کاربران قادر به مشاهده بخش جدیدی موسوم به “Live Now” در اپلیکیشن IGTV و صفحه Explore هستند. در نتیجه کاربران قادر به کشف ویدیوهای لایو بیش‌تری خواهند بود.

اکنون شما قادر به ضبط ویدیوهای لایو برای مدت حداکثر 4 ساعت خواهید بود؛ تغییری که در مقایسه با محدودیت 1 ساعته پیشین جهشی چشمگیر را نشان می‌دهد. افزایش مدت ویدیو‌های لایو به کاربران فرصت خواهد داد تا بدون نیاز به اتصال زنجیره‌وار چندین ویدیو‌ی لایو به‌صورت پشت سرهم قادر به ضبط یک ویدیوی واحد برای مدت زمانی طولانی‌تر باشند. کاربران سراسر جهان می‌توانند از این قابلیت جدید بهره‌مند شوند؛ مشروط بر اینکه فاقد هرگونه سابقه نقض قوانین در پلتفرم اینستاگرام باشند.
اینستاگرام علاوه بر افزایش محدودیت زمانی ضبط ویدیوهای لایو از قابلیت جدید بایگانی ویدیوهای لایو نیز رونمایی کرده است. با هر نوبت ضبط ویدیوی لایو توسط کاربر اینستاگرام این ویدیو برای مدت 30 روز پس از انتشار به‌طور خودکار ذخیره می‌شود. روش دسترسی به این آرشیو خصوصی به همان ترتیبی است که کاربران به استوری‌ها و پست‌های قدیمی خود مراجعه می‌کنند. بدین منظور کافیست به پروفایل خود مراجعه نموده و بر روی آیکون دارای 3 نوار در گوشه فوقانی سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس گزینه Archieve را انتخاب کنید. در ادامه با باز کردن منوی کشویی در قسمت فوقانی صفحه گزینه Live Archieve را انتخاب نمایید. اکنون شما قادر به مشاهده کلیه ویدیوهای لایو پیشین خود خواهید بود.

چنان‌چه مایل به دسترسی به کلیه ویدیوهای خود هستید؛ در این‌صورت اینستاگرام گزینه‌ای جهت دانلود یا ارسال آن‌ها به سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نهایتا اینستاگرام اعلام کرده که مشخصه لایو به اپلیکیشن IGTV این شرکت نیز اضافه شده است. این موضوع بدان معناست که اکنون کاربران قادر به مشاهده بخش Live Now در اپلیکیشن IGTV خواهند بود. بعلاوه کمپانی زبانه Live Now را به صفحه اکسپلور اینستاگرام نیز اضافه نموده است.

این 3 به‌روزرسانی احتمالا جزئی به‌نظر می‌رسند؛ اما این موارد یقینا نشان‌دهنده علاقه شدید اینستاگرام به مقوله پخش محتوای زنده هستند. افزایش سقف مدت ویدیوهای لایو به کاربران امکان می‌دهد تا از کلاس‌های مجازی طولانی‌تری میزبانی نموده و از فرصت بیش‌تری جهت ارتباط با فالوورهای خود بهره‌مند شوند.

اینستاگرام پخش ویدیوهای لایو را اولویت‌بندی می‌کند

اگرچه اکنون اینستاگرام پایگاه بزرگی از میزبانان و بینندگان ویدیوهای لایو را در اختیار دارد؛ اما به‌روزرسانی‌های اخیر این پلتفرم احتمالا موجب پیدایش تجربیات مجازی بیش‌تری در اینستاگرام خواهند شد.

با رشد انفجارگونه کلاس‌های مجازی، کنسرت‌ها، نمایش‌ها و سایر اشکال محتوای زنده آنلاین به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام مایل به رقابت با سایر پلتفرم‌های اجتماعی در زمینه پخش محتوای زنده است. از این گذشته عناوین بزرگی نظیر تیک‌تاک، یوتیوب و Twitch نیز پیش‌تر قابلیت میزبانی از محتوای شخصی زنده را در اختیار کاربران قرار دادند.

همان‌طور که گفته شد؛ افزایش سقف زمانی ویدیوهای لایو احتمالا مدت استفاده کاربران از اینستاگرام را افزایش خواهد داد. همچنین این موضوع احتمالا برای تهیه‌کنندگانی که به‌دنبال توسعه پایگاه طرفداران خود هستند نیز جذاب خواهد بود.

نوشته اینستاگرام مدت زمان مجاز برای ویدیو‌های لایو را به 4 ساعت افزایش داد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.