این ۴ هارد اکسترنال را از بازار بخرید (تیرماه ۹۶)

با پیشرفت فن‌آوری و بالا‌رفتن کیفیت زندگی‌ها همه‌چیز پر‌حجم شده و نیاز به فضای بیش‌تری دارد! در دنیای امروز که ویدیوها و عکس‌های 3D و 4K باب شده‌اند پرشدن حافظه چیزی بدیهی است و اگر خالی ماند باید تعجب کرد!

آیا ویدیوهای باکیفیت زیادی دارید؟

آیا گوشی یا کامپیوترتان مملو از عکس‌های حجیم است؟

آیا نمی‌دانید با فیلم‌ها یا انیمیشن‌های خود چه کنید؟

پس حتما یکی از همین‌ها بدردتان می‌خورد. حتما الان با حالتی سردرگم می‌پرسید «منظورتان چیه؟» بگذارید پاسخ‌تان را تنها با دو کلمه بدهیم «هارد اکسترنال!» بله! همین غول‌ها کمک بزرگی به شما می‌کنند و به‌راحتی با وصل‌کردن آن‌ها به کامپیوتر یا موبایل‌تان (اگر از فن‌آوری OTG پشتیبانی کند) می‌توانید از حافظه‌ای به‌نظر پایان‌نیافتنی بهره‌مند شوید!

در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا ما تعدادی از همین‌ها را که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارند به شما دوست‌داران دنیای تکنولوژی و کسانی که قصد دارند یک هارد اکسترنال بخرند٬ معرفی می‌کنیم.

نکته: لیست براساس قیمت و نزولی است.


1- هارد دیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Hub Desktop با ظرفیت 4 ترابایت

این مدل بی‌شک حجیم‌ترین و صدالبته گران‌ قیمت‌ترین هارد اکسترنال در این لیست است. همین‌طور باید لقب دیگری هم به این شازده بدهیم. غول! بله! این هارد اکسترنال ابعادی بزرگ دارد و قطر آن 4 سانتی‌متر است. البته با این حجم نمی‌توان زیاد به سازنده خرده گرفت چون حتما قرار‌دادن 4 ترابایت در یک محصول کار راحتی نبوده و به فضای گسترده‌ای نیاز داشته است.

هارد دیسک‌ اکسترنال‌ها به 2 دسته رومیزی و قابل‌‌حمل تقسیم‌بندی می‌شوند و این مدل همان‌طور که از اسمش پیداست عضو دسته رومیزی‌هاست. پس می‌توانید با وصل‌کردن کابل به کامپیوتر این محصول را شارژ کنید. خوشبتانه نشانگر LED در این دستگاه حضور دارد تا کاربر از وضعیت حافظه خبردار شود. ناگفته نماند که رابط این محصول از نوع یواس‌بی 3.0 است که به‌سرعت فایل‌ها را منتقل می‌کند. همچنین این هارد اکسترنال به دو درگاه یواس‌بی مجهز شده تا با آن بتوانید موبایل یا تبلت خود را نیز شارژ کنید.

حدود قیمت: چهارصد و هشتاد هزار تومان


2- هارد دیسک اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710M با ظرفیت 2 ترابایت

این محصول از کمپانی نامور و پرآوازه ای‌دیتا را می‌توانید به‌راحتی حمل کنید. این کار به 2 دلیل آسان شده است:

1: این دستگاه ابعاد نسبتا کوچکی دارد و وزنش کمی بیش‌تر از یک فبلت است.

2: این مدل می‌تواند در مقابل آب٬ ضربه٬ شوک و گرد‌و‌غبار از خود مقاومت نشان‌ دهد و خم‌ به‌ ابرو نیاورد!

همچنین این هارد اکسترنال استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 را کسب کرده است تا با خیال راحت با این همدم سرسخت به سفر بروید! همچنین رابط یواس‌بی 3.0 در این محصول گنجانده شده است تا با سرعت مطلوب به انتقال اطلاعات ادامه بدهید و وقت‌تان را بیش‌از‌حد هدر ندهید! لازم به‌ذکر است که این مدل از شرکت ای‌دیتا با نسخه‌های مختلف ویندوز البته از XP به بالا سازگاری دارد و همین‌طور از مک 10.6 به بالا پشتیبانی می‌کند و مشکلی هم با سیستم‌عامل لینوکس 2.6 به بالا ندارد. پس به‌راحتی این هارد اکسترنال را خریداری کنید و با آن به بیابان گبی٬ قطب شمال یا ونیز بروید!

حدود قیمت: چهارصد هزار تومان


3- هارد دیسک اکسترنال وسترن‌ دیجیتال مدل Elements با ظرفیت 2 ترابایت

با ابعادی که این محصول دارد٬ قادرید آن را به‌راحتی حمل کنید و با این دوست چاقالوی‌تان به گشت‌وگذار بروید. اما مراقب‌ باشید چون این دستگاه هیچ مقاومتی در مقابل آب یا گرد‌و‌غبار ندارد و تنها در برابر نوسانات برق و تکان‌های ناگهانی از خود محافظت می‌کند. همچنین این هارد اکسترنال از یواس‌بی نسخه 3.0 و 2.0 پشتیبانی می‌کند تا دیگر نگران جفت‌و‌جور‌کردن یک رابط نباشید و ساده‌تر و سریع‌تر فایل‌های ارزشمند خود را منتقل کنید.

لازم به‌ذکر است که  به‌ همراه این محصول نرم‌افزاری اختصاصی به‌نام WD Smart Ware طراحی شده تا بتوانید از اطلاعات خود روی فضای ابری بک‌آپ بگیرید و با خیالی‌ آسوده به کارکردن بپردازید. همچنین این محصول دیگر نیازی به آداپتور ندارد و از همان درگاه یواس‌بی که به کامپیوتر وصل شده است تغذیه می‌کند. باید این هوشمندی وسترن دیجیتال را تحسین کرد و برایش کف زد. چون همین امکان به کلی چیزهای دیگر می‌ارزد و سادگی کار با این محصول را افزایش می‌دهد. ناگفته نماند که این هارد دیسک اکسترنال بسیار شیک و زیبا نیز هست.

حدود قیمت: سیصد هزار تومان


4- هارد دیسک اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA1000400 با ظرفیت 1 ترابایت

وقتی صحبت از کم‌ وزن‌ بودن می‌شود٬ نمی‌توان از هاردهای اکسترنا‌ل انتظار زیادی داشت. اما این مدل از کمپانی سیگیت با همه آن‌ها فرق دارد. وزن این محصول 170 گرم و تقریبا اندازه یک اسمارت‌فون است! شگفتی‌های این هارد به این‌جا ختم نمی‌شود و با دیدن ابعاد آن کلی تعجب می‌کنید. این محصول بسیار کوچک و به اندازه یک مداد (البته نو) است و به‌راحتی در جیب یا کیف‌تان جای می‌‌گیرد.

این دستگاه از پلاستیک (اما از نوع باکیفیت آن) تولید گشته که شکل‌ و‌ شمایلی مانند موزاییک دارد و جلوه‌ای زیبا به این هارد دیسک اکسترنال بخشیده است. همچنین این محصول به رابط یواس‌بی نسخه 3.0 و 2.0 مجهز شده و حداکثر سرعت آن چیزی حدود 5 گیگابایت‌ بر‌ثانیه است! لازم به‌ذکر است که این هارد اکسترنال از سیستم‌عامل ویندوز XP و بالاتر پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه منبع تغذیه این محصول توسط کابل USB تامین می‌گردد و شما را از دست غولی به‌نام آداپتور خلاص می‌کند! خلاصه اگر می‌خواهید با خرید یک هارد دیسک اکسترنال حساب‌ بانکی‌تان را خالی نکنید٬ می‌توانید این محصول را در بین گزینه‌های‌تان جای دهید و حتما توجه‌ ویژه‌ای به آن داشته باشید.

حدود قیمت: دویست هزار تومان

نوشته این 4 هارد اکسترنال را از بازار بخرید (تیرماه 96) اولین بار در پدیدار شد.