بازار رایانه افزایش قیمت نداشته است

رئیس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه نرخنامه‌های ارائه خدمات رایانه‌ای فعلا بدون تغییر است، گفت: درسال جدید افزایش قیمتی در صنف رایانه نداشته ایم.
 
به گزارش اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، سید مهدی میر مهدی درباره وضعیت بازار رایانه و کامپیوتر در سال جدید گفت: از سال گذشته رکود بسیار شدیدی بر بازار فناوری اطلاعات و رایانه حاکم شده است که در سال جدید به دلیل جاری شدن سیل در استان‌های کشور و کاهش خرید استان‌های دیگر از تهران، این رکود به مراتب بیشتر به چشم می‌خورد.
 
وی با بیان اینکه این رکود باعث شده برخی از فعالان از صنف خارج شوند، تصریح کرد: کالاهای حوزه رایانه عمدتاً وارداتی هستند و واردکنندگان مجبور هستند با نوسان نرخ دلار همگام باشند تا متضرر نشوند. اما با این وجود، تاکنون افزایش قیمتی در این حوزه نداشته‌ایم.
 
رئیس اتحادیه صنف رایانه در مورد نرخ‌نامه‌های ارائه خدمات کالاهای رایانه‌ای نیز گفت: نرخ‌نامه‌ها به دلیل رکود و کاهش فروش کالا در بازار رایانه، فعلاً بدون تغییر است.
 
میر مهدی با اشاره به برخی از فعالان صنف رایانه که هزینه تعمیرات را کمتر از نرخ مصوب اتحادیه دریافت می‌کنند، افزود: زیر فروشی کالا و خدمات، همانند گران‌فروشی به صنف لطمه می‌زند. در عین حال فروشنده مجبور است بر اساس تعرفه سازمان امور مالیاتی مالیات پرداخت کند. بنابراین از اعضای صنف رایانه می‌خواهیم بر اساس نرخ مصوب شده اتحادیه خدمات خود را عرضه کنند تا در بازرسی‌ها و پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند.
 
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه از ابتدای دی‌ماه سال گذشته که تأیید پروفورمای (Proforma-Invoice) واردکنندگان کالا در صنف رایانه به این اتحادیه واگذار شده است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ پروفورما (پیش فاکتور واردات کالای فناوری) را تأیید کرده‌ایم و نامه آن، برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.
 
میر مهدی با تاکید بر اینکه واردکنندگان رسمی و قانونی صنف رایانه برای تأیید پیش فاکتور مشکلی ندارند، افزود: تاکنون شکایتی در روند ثبت سفارش کالا و عدم همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه نداشتیم این در حالی است که پروفورمایی تأیید می‌شود که واردکننده آن عضو اتحادیه باشد.