بازگشت دوباره بازی ندای وظیفه؛ این بار واقعی‌تر از همیشه

همشهری آنلاین: پس از شایعات مختلف، شرکت اکتیویژن بالاخره بازی Call of Duty Modern Warfare را معرفی کرد.
 
 
 
این بازی که توسط استودیوی بازی‌سازی Infinity Ward ساخته شده، یک نسخه جدید به حساب می‌آید و به هیچ عنوان ارتباطی با داستان قسمت‌های قبلی سری Modern Warfare ندارد. در واقع بازی Call of Duty Modern Warfare یک بازسازی جدید از این مجموعه بازی‌ها به حساب می‌آید؛ البته سازندگان برای حفظ جذابیت بازی شخصیت‌های معروف این سری از جمله «کاپیتان پرایس» را به بازی اضافه کرده‌اند.
 
پرایس با صداپیشه جدیدی در این بازی حضور دارد. این بازی برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد و شامل تغییرات بزرگی در قسمت چند نفره می‌شود. این بازی برخلاف بازی Black Ops ۵، دارای سناریوی داستانی خواهد بود که در تریلر بازی هم قسمت‌هایی از آن نشان داده شد.
 
 
داستان بازی Modern Warfare در زمان حال رخ می‌دهد و شامل مبارزه با گروه‌های تروریستی شناخته شده امروزی می‌شود. بازی درباره نفوذ روسیه در خاورمیانه و فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف از جمله انگلیس خواهد بود. البته هنوز اطلاعات مختلفی درباره داستان منتشر نشده، اما گفته شده بازیکنان نه تنها در نقش نیروهای نظامی قرار می‌گیرند بلکه در نقش نیروهای مردمی که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند هم قرار می‌گیرند.
 
بازی Call of Duty Modern Warfare دارای سناریوی چند نفره است که هنوز اطلاعات مختلفی درباره آن منتشر نشده است. گفته شده پیشرفت بازیکنان در بخش داستانی به بخش چند نفره هم منتقل می‌شود و بازیکنان آیتم‌های مختلفی دریافت خواهند کرد.
 
 
از ویژگی‌های جالب این بازی می‌توان به امکان «کراس-پلی» (Cross-Play) اشاره کرد. بازیکنان می‌توانند بخش چند نفره را روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوترها با هم بازی کنند. از دیگر تغییرات بخش داستانی بازی می‌توان حذف Season Pass اشاره کرد. محتوای پس از عرضه بازی کاملا رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. احتمالا بخش چند نفره شامل سناریوی Blackout هم می‌شود.
 
 
اولین قسمت از مجموعه Modern Warfare در سال ۲۰۰۷ برای پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و کامپیوترهای شخصی راهی بازار شده بود. اتفاقات بازی هم در قرن ۲۱ رخ می‌داد. حالا قرار است قسمت جدید در تاریخ سوم آبان ماه راهی بازار شود.