بالاخره رنگ صورتی طلایی به Huawei MateBook X Pro هم رسید

اوایل امسال در کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلون اسپانیا، هوآوی تعدادی از لپ‌تاپ‌هایش را معرفی کرد که شامل Huawei MateBook X Pro هم می‌شد. همین مدل در ماه گذشته در چین هم معرفی شد.
 
Huawei MateBook X Pro در زادگاه خودش، چین، از 17 آوریل در دسترس علاقمندان بود اما فقط در دو رنگ Deep Gray و Moon Silver. اما از امروز بالاخره این شرکت گزینه رنگ صورتی را نیز روی میز گذاشت تا دوستداران این رنگ که اغلب خانم‌ها هستند، این لپ‌تاپ را جزو گزینه‌های خرید بگذارند.
 
بعد از ماجرای رنگ، خریداران چینی با محدودیت دیگری هم طرف هستند. درحالی‌که این لپ‌تاپ از لحاظ تراشه و حافظه در چهار مدل مختلف عرضه شده اما تنها نسخه قابل خرید در چین مدل Core i5 با 8گیگابایت رم، 512 گیگ فضای ذخیره‌سازی و کارت گرافیک Nvidia MX250 است. قیمت این لپ‌تاپ 8.999 یوآن است که تقریبا 1.320 دلار می‌شود.
 
از لحاظ طراحی، Huawei MateBook X Pro جدید مثل نسخه قبلی خودش است. بدنه این لپ‌تاپ یکپارچه و فلزی است و با روش خاصی (ساب‌پاشی) رنگ‌‌آمیزی شده. این لپ‌تاپ، صفحه‌نمایشی لمسی به قطر 13.9 اینچ از نوع LTPS Ultra FullView با نسبت تصویر 3:2 دارد. تفکیک‌پذیری آن هم 3000 در 2000 هزار یا 3K است.
 
Huawei MateBook X Pro در زیر بدنه، به نسل هشتم Intel Core i7-8565U و Nvidia GeForce MX250 GPU مجهز شده. دستگاه برای خنک‌ ماندن هم یک سیستم هوشمند دارد که بین حالت‌های فعال و غیرفعال تغییر موقعیت می‌دهد تا بدون ایجاد سروصدا، گرما را از دستگاهتان دور نگه ‌دارد. این ویژگی با دو Huawei Shark Fin Fans 2.0 همراه می‌شود تا هوا با شدت بیشتری از این دستگاه خارج شود.
 
Huawei MateBook X Pro اسکنر اثرانگشت را حفظ کرده و آن را روی دکمه روشن/خاموش قرار داده. وب‌کم این لپ‌تاپ برای امنیت بیشتر بین کلیدهای کیبورد قرار گرفته که می‌توان در مواقع لزوم آن را مخفی کرد. ویژگی جدید دیگر این دستگاه Huawei Share 3.0 One Touch است که به سادگی به شما جازه می‌دهد فایل‌ها را بین این لپ‌تاپ و گوشیتان جابه‌جا کنید.
 
برای برقراری نوع دیگر ارتباطات، دستگاه به Bluetooth 5.0 و دو آنتن برای ارتباطات بی‌سیم مجهز شده. Huawei MateBook X Pro چهار اسپیکر با ویژگی Dolby Atmos، دو درگاه USB Type-C، یک درگاه USB Type-A و یک درگاه جدید Thunderbolt 3 دارد.
Huawei MateBook X Pro با ویندوز 10 بالا می‌آید و با توجه به باتری 7.565 میلی‌آمپرساعتی‌اش، می‌توانید به کمک این لپ‌تاپ 13 ساعت ویدئو ببینید، 14 ساعت کار کنید و بیش از 12 ساعت در اینترنت بچرخید. این دستگاه با یک شارژر 65 واتی همراه است.