باند ۶ گیگاهرتز هم به Wi-Fi تخصیص داده می‌شود

ICTna.ir - کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، با باز کردن باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده در Wi - Fi موافقت کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تصمیم ۲۳ آوریل کمیسیون ارتباطات فدرال می‌تواند 1200 مگاهرتز پهنای باند جدید برای تجهیزات نسل بعدی Wi - Fi را ایجاد کند.
 
کمیسیون ارتباطات فدرال امروز یک گام بالقوه مهم برای Wi - Fi را اعلام کرد و برنامه‌هایی برای رای‌گیری روز ۲۳ آوریل در مورد پیشنهاد ایجاد باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده بدون مجوز Wi - Fi را اعلام کرد. انجام این کار بیش از 1200 مگاهرتز پهنای باند اضافی برای دستگاه‌های بی‌سیم Wi - Fi را با آنتن‌ها و چیپست هایی که قابلیت پشتیبانی از این طیف اضافی را دارند، فراهم می‌کند.
 
امروزه با بیش از دو برابر پهنای باند ۵ گیگاهرتز که توسط دستگاه‌های Wi - Fi استفاده می‌شود، باند ۶ GHz می‌تواند حداکثر تا هفت کانال ۱۶۰ مگاهرتزی را در یک تایم اسلات جا دهد. البته لیتنسی باید خیلی پایین‌تر از باند ۶ گیگاهرتز باشد، زیرا هیچ دستگاه Wi - Fi موجود در آن طیف برای کردن کارها وجود ندارد. این به باند ۶ GHz قابلیت خدمت به عنوان یک شاهراه انحصاری، مولتی لین برای دستگاه‌های Wi - Fi که مجهز به این مزیت هستند را خواهد داد.
 
اعلام یک رای‌گیری برای باز کردن باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده از Wi - Fi چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس اداره ارتباطات فدرال، آقای آجیت پای به حمایت خود از این حرکت اشاره کرده بود.
 
پای در سپتامبر ۲۰۱۹ گفت: " این گروه فرکانسی در حال حاضر با خدمات مایکروویو که برای پشتیبانی از خدمات رفاهی، امنیت عمومی و بک‌هال بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، پر شده‌است.
 
صنعت Wi - Fi حمایت شدید خود را برای این حرکت اعلام کرده‌است. در ماه ژانویه، اتحادیه Wi - Fi ، حمایت خود را از این فرکانس جدید برای وسایلی که برای فعالیت در طیف ۶ GHz تجهیز شده بودند، اعلام کرد. Broadcom به زودی با اینترنت بی‌سیم ۶ E chipsets برای چیزهایی مانند نقاط دسترسی و گوشی‌های موبایل وارد خواهد شد و انتظار دارد که تولید کنندگان به سرعت به این سمت حرکت کنند تا این چیپ ها را در ماه‌های آینده به دستگاه‌های جدید تبدیل کنند.