باگ دستیار صوتی گوگل اسیستنت موجب تخلیه شارژ باتری گوشی‌های اندرویدی می‌شود

چنان‌چه یکی از طرفداران اکوسیستم گوگل هستید؛ در این‌صورت احتمالا یک یا چند دستگاه مجهز به دستیار گوگل اسیستنت را در اختیار دارید. یقینا تاکنون برای اجرای دستیار دیجیتالی یک دستگاه و فعال‌سازی دستیار یک گجت دیگر از این طریق بارها از کلیدواژه‌ها استفاده کرده‌اید. اما ظاهرا وجود یک باگ، دستگاه‌های پیکسلی و گوگل هوم را تحت تاثیر قرار داده و به گفته وب‌سایت Android Police از ماه سپتامبر گذشته، انتقاداتی پیرامون این موضوع در صفحه انجمن گوگل اسیستنت مطرح شده است.

بایستی خاطرنشان کرد که این مشکل هنگام بیان اصطلاحاتی نظیر “Ok, Google” یا “Hey Google” نمایان می‌شود. با این‌کار نه‌تنها دستیار صوتی یک دستگاه فعال خواهد شد؛ بلکه این پدیده برای دستگاه دوم نیز رخ خواهد داد. با وجود این باگ، دستیار گوگل اسیستنت روی دستگاه دوم تا زمان مداخله مالک آن در حالت گوش به فرمان (listening mode) باقی خواهد ماند. پس از انتشار پست اولیه، تعدادی از کاربران با مشکلاتی مشابه به اظهارنظر پیرامون آن پرداختند. بعلاوه این مشکل در وب‌سایت Reddit نیز مورد بحث قرار گرفت و در جریان گفتگوها، برخی کاربران از تخلیه سریع شارژ باتری هندست خود گلایه کردند. بر اساس اعلام این افراد، استفاده از کلیدواژه برای یک اسپیکر گوگل هوم موجب قرارگیری دستیار گوگل اسیستنت هندست در حال گوش به فرمان طی مدت چند ساعت و بروز چنین وضعیتی شد.

“احتمالا از خود می‌پرسید که آیا افراد دیگر نیز چنین وضعیتی را تجربه کرده‌اند؟ در این‌حالت با بیان عبارت “Hey Google” و طرح درخواست توسط کاربر، پاسخ آن توسط یک دستگاه خانگی دیگر صادر شده و اپلیکیشن گوگل در وضعیت فعال باقی می‌ماند. این پدیده بدان معناست که با بیان عبارت “Hey Google”، گوشی و دستگاه خانگی این پیام را دریافت می‌کنند؛ اما درخواست کاربر توسط دستگاه خانگی پردازش می‌شود. در چندین مورد، باتری گوشی پس از چند ساعت به‌طور کامل تخلیه شد و طی این مدت، اپلیکیشن گوگل همواره فعال بود. چنین وضعیتی احتمالا باعث شده تا دستیار صوتی گوشی در وضعیت معلق باقی بماند. با این‌حال نمی‌توان در این رابطه با قطعیت اظهارنظر کرد. اکنون بایستی ببینیم که آیا این وضعیت توسط سایر افراد نیز تجربه شده است یا خیر و راه‌حل احتمالی آن به چه ترتیب است.”

وجود یک باگ موجب باقی ماندن دستیار گوگل اسیستنت در حالت گوش به فرمان خواهد شد

این باگ هنگام فعال بودن دستیار صوتی دستگاه‌ها و قرارگیری آن‌ها در فواصلی که شنیدن کلیدواژه برای همگی مقدور باشد؛ ظاهرا مشکل‌ساز به‌نظر نمی‌رسد. اما یقینا کاربران مایل نیستند که در مواقع نیاز به گوشی شاهد تخلیه شارژ باتری آن بنا بر دلایل نامشخص باشند. لذا تا زمان دستیابی گوگل به راه‌حلی برای رفع این باگ بهتر است پس از هربار فعال‌سازی دستیار گوگل اسیستنت بر روی دستگاه‌های گوگل هوم یا گوگل نست، وضعیت گوشی خود را بررسی نمایید. این اقدام مشخصا هنگام قرارگیری گوشی در جیب لباس یا روی میز حائزاهمیت است؛ چرا که در این مواقع کاربر احتمالا متوجه باقی ماندن دستیار صوتی در وضعیت گوش به فرمان نخواهد شد.

نوشته باگ دستیار صوتی گوگل اسیستنت موجب تخلیه شارژ باتری گوشی‌های اندرویدی می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.