باگ متنی جدید iOS باعث کرش کردن آیفون‌ها می‌شود

ولوم HUD در iOS 13

به‌تازگی یک باگ متنی جدید iOS پیدا شده که باعث کرش کردن آیفون‌ها می‌شود. این باگ شامل چندین کاراکتر به زبان سندی است که باعث می‌شود iOS قفل کرده و آیفون کرش کند. این کاراکترها در هفته جاری روی سرورهای دیسکورد و تلگرام مشاهده شده و وب‌سایت ورج با تست آن تایید کرده که باگ مذکور موجب کرش کردن آیفون با جدیدترین نسخه iOS 13.4.1 می‌شود.

شما برای رفع آن می‌توانید آیفون‌تان را ریبوت کنید یا اینکه حدود یک دقیقه منتظر بمانید تا اسپرینگ بورد iOS ریکاور شود. باگ جدید ظاهرا روشی که iOS برای نمایش دادن نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و بهترین راه برای محافظت در برابر آن این است که نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را غیرفعال کنید. 9to5Mac گزارش داده است که جدیدترین نسخه بتا 13.4.5 ظاهرا مشکل را برطرف می‌کند که این نشان می‌دهد که اپل از مشکل به‌وجودآمده مطلع است.

از آخرین باری که یک باگ متنی iOS باعث کرش کردن آیفون‌‌ها شد تفریبا دو سال می‌گذرد. باگ قبلی در iOS 11 حتی دسترسی به اپلیکیشن‌ها و پیام‌ها را غیرفعال می‌کرد و کاراکترهایی به زبان هندی به دستگاه‌ها می‌فرستاد.

اپل سال‌هاست که با مشکل باگ‌های متنی iOS مواجه است. در سال 2018 یک لینک ساده توانست آیفون‌ها را فریز کند و در سال 2015 یک متن کوچک توانست iMessage را غیرفعال نماید. حتی چند سال پیش، یک ویدیوی ۵ ثانیه‌ای باعث کرش شدن آیفون‌ها گردید. اپل همچنین در سال 2017 یک باگ iOS 11 را تجربه کرد که همین مشکل را به وجود آورد و برای رفع آن، تنها چند ساعت بعد از شروع مشکل، یک آپدیت iOS مهم منتشر کرد.

نوشته باگ متنی جدید iOS باعث کرش کردن آیفون‌ها می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.