بایدن ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت تراشه تخصیص داد

کمبود تراشه در آمریکا به علت مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، دولت بایدن را مجبور کرده تا در بودجه سال آینده این کشور پیشنهادات مشخصی را در این زمینه ارائه دهد.
 
 
 به نقل از انگجت، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل دستورالعمل اجرایی را صادر کرد که به موجب آن منابع مالی به حل مشکل کمبود تراشه در این کشور اختصاص داده خواهد شد.
 
اما وی علاوه بر این کار در بودجه پیشنهادی سال آینده دولت ایالات متحده نیز پیشنهاداتی را گنجانده است و از جمله 150 میلیون دلار به اجرای دو برنامه به منظور راه اندازی تاسیسات جدید ساخت تراشه اختصاص داده است. یکی از این دو مجموعه تنها برای تامین نیازهای داخلی آمریکا تراشه تولید خواهد کرد.
 
دولت بایدن امیدوار است این تحول موجب شود تا آمریکا دوباره به برترین کشور تولیدکننده انواع تراشه و نیمه هادی در جهان مبدل شود. در حال حاضر تایوان و چین به شدت در این زمینه با آمریکا در حال رقابت هستند.
 
همچنین قرار است برای حل مشکلات موجود در این زمینه از برخی شرکت ها و موسسات حمایت شود. از جمله این شرکت ها می توان به اینتل، سامسونگ و تی اس ام سی اشاره کرد. شرکت تایوانی تی اس ام سی قرار است امسال در آریزونا یک کارخانه تولید تراشه احداث کند.
 
دولت بایدن در مجموع یک بسته بزرگ 1.5 تریلیون دلاری برای پشتیبانی از طرح های مرتبط با موضوع انرژی پاک، توسعه دسترسی به خدمات اینترنت روستایی و تولید خودروهای برقی در بودجه سال آینده این کشور تدارک دیده است.