با استفاده از قابلیت اکشنز می‌شود بیش از پیش از دستیار هوشمند دیجیتال گوگل بهره برد

دستیار هوشمند دیجیتال گوگل

با استفاده از اکشنز (actions) می شود بیش از پیش از دستیار هوشمند دیجیتال گوگل بهره برد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

در حال حاضر نیز دستیار هوشمند دیجیتال گوگل به کاربران خود امکانات زیادی را ارائه می دهد. از نمونه های این خدمات می شود به قابلیت جست و جو در گوگل، پخش فایل های چند رسانه ای و تنظیم یادآور های مختلف اشاره کرد؛ اما به نظر می رسد که رقابت میان سازندگان و طراحان این دستیارهای دیجیتال هوشمند فراتر از فراهم آوردن این نوع امکانات باشد.

این سازندگان در حال حاضر در زمینه قابلیت استفاده از این دستیار برای برنامه های دیگر موجود در دستگاه های هوشمند به رقابت می پردازند که هم اکنون دستیار هوشمند آمازون به نام الکسا در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی را کسب کرده است و شرکت گوگل نیز سعی دارد با تمرکز بر روی این موضوع از دیگر رقیبان خود پیشی بگیرد. این شرکت برای این کار قابلیت Actions (اکشنز) را معرفی کرده است.

قابلیت اکشنز که در دسترس سازندگان برنامه های مختلف قرار می گیرد، به آنها این امکان را می دهد که با استفاده از دستیار هوشمند گوگل برنامه های جدیدی را طراحی کنند که بشود در آنها از دستیار شخصی گوگل نیز استفاده کرد. کار کردن با این برنامه برای سازندگان، کار چندان مشکلی نخواهد بود؛ اما نتیجه آن بر روی کاربران برنامه های ساخته شده هنوز نامعلوم است.

طبق آنچه گوگل درباره این قابلیت جدید گفته است با استفاده از اکشنز می توان برنامه ای طراحی کرد که بشود مکان مورد نظر برای خوردن یک وعده غذایی را مشاهده کرد. به این صورت که شما از دستیار مجازی خود درباره غذای خاصی سؤال کرده و این دستیار هوشمند دیجیتال می تواند رستوران مناسبی را معرفی کرده و یا دستور غذای مورد نظرتان را از اینترنت بیابد و در اختیار شما قرار دهد.

شاید با خود بگویید که این کارها چندان ضروری به نظر نمی رسد و اکشنز قابلیت پیش پا افتاده ای باشد؛ اما در واقع امکاناتی که می شود با استفاده از این برنامه در اختیار کاربر گذاشت، غیرقابل تصور است.

به عنوان مثال می شود برنامه ای طراحی کرد که تنها با چند دستور صوتی ساده، دستیار دیجیتال گوشیتان برای شما پروازی را رزرو کند و یا خیلی کارهای دیگر که می شود با استفاده از این برنامه به دستیار گوگل اضافه کرد. البته تمام اینها به خلاقیت آن دسته از برنامه سازانی بستگی دارد که این امکان در اختیار آنها گذاشته شده است. برای مقایسه دستیاران صوتی هوشمند مختلف، بد نیست سری به این لینک بزنید.

.

منبع : phoneArena

نوشته با استفاده از قابلیت اکشنز می‌شود بیش از پیش از دستیار هوشمند دیجیتال گوگل بهره برد اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.