با انتشار WatchOS 5.1.2 قابلیت ثبت نوار قلب در اپل‌واچ سری ۴ فعال شد

Apple-Watch-Series-4-ECG-functionality-is-going-live-today-with-watchOS-5.1.2 با انتشار WatchOS 5.1.2 قابلیت ثبت نوار قلب در اپل‌واچ سری 4 فعال شد

اخیرا اعلام شد که با انتشار به‌روزرسانی WatchOS 5.1.2، مشخصه نوآورانه الکتروکاردیوگرام (ECG) در اپل‌واچ‌های سری 4 فعال خواهد شد. با این‌حال همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، تنها کاربران آمریکایی قادر به استفاده از این مشخصه خواهند بود. این مساله به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌ای است که در سراسر بازارهای بین‌المللی اجرا می‌شود. با این‌حال کانادا نیز احتمالا در آینده‌ای نزدیک می‌تواند از قابلیت مذکور بهره‌برداری نماید.

Apple-Watch-Series-4-ECG-functionality-is-going-live-today-with-watchOS-5.1.2 با انتشار WatchOS 5.1.2 قابلیت ثبت نوار قلب در اپل‌واچ سری 4 فعال شد

اپل اخیرا به‌روزرسانی WatchOS 5.1.2 را برای کلیه مدل‌های اپل‌واچ منتشر کرد و پس از انتظاری طولانی، مشخصه الکتروکاردیوگرام در دسترس صاحبان اپل‌واچ سری 4 در ایالات‌متحده قرار گرفت. همچنین به‌روزرسانی جدید ویژگی اعلان ضربان نامنظم قلب را به کلیه مدل‌های قبلی شامل اپل‌واچ سری 1 اضافه می‌کند. اپل اعلام کرده است که به منظور هماهنگی با قوانین ایالات‌متحده به درخواست‌های استرداد مرتبط با قابلیت‌های سنجش سلامت تا 45 روز پس از خریداری گجت‌ها پاسخ خواهد داد. اپل‌واچ سری 4 به‌طور معمول از یک دوره استاندارد 14 روزه جهت استرداد محصول برخوردار است.

به منظور ثبت ضربان قلب بر روی اپل‌واچ سری 4 خود می‌توانید اپلیکیشن ECG را به آسانی اجرا نموده و انگشت اشاره خود را برای مدت زمان 30 ثانیه بر روی دکمه چرخان دیجیتالی قرار دهید. سپس ساعت، نوار قلب شما را ضبط کرده و اطلاعات آن‌را در اپلیکیشن Apple Health ذخیره می‌کند. کاربران با مراجعه به این قسمت می‌توانند نسبت به تهیه گزارش و ارایه نتایج آن به پزشک اقدام نمایند. پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده مشخصه خواندن ECG به یکی از ویژگی‌های معمول گجت‌های پوشیدنی تبدیل شده و به‌صورت بالقوه در راستای تشخیص سریع‌تر دغدغه‌های بهداشتی نسبت به گذشته به کاربران کمک نماید. داده‌های کنونی نشان می‌دهند که حدودا 2.7 تا 6.1 میلیون نفر از آمریکایی‌ها احتمالا از مشکل انقباض نامنظم عضلات دهلیزی رنج می‌برند. با قابلیت ثبت پیوسته و آنی نوار قلب این آمار احتمالا کاهش یافته و با دقت بسیار بیش‌تری اندازه‌گیری خواهد شد. جای تعجب نیست که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال تغییر رویکرد خود و انعطاف‌پذیری بیش‌تر در قبال گجت‌های پوشیدنی با قابلیت‌هایی از این دست است. بعلاوه شواهد از احتمال گسترش این قابلیت به سایر مناطق حکایت دارند.

نوشته با انتشار WatchOS 5.1.2 قابلیت ثبت نوار قلب در اپل‌واچ سری 4 فعال شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.