با تمام قابلیت‌ها و مشخصات فنی اسمارتفون هواوی میت ۳۰ پرو (Mate 30 Pro) آشنا شوید

هواوی میت 30 پرو

دیگر هیچ شکی وجود ندارد که هواوی در تاریخ 19 سپتامبر از دو پرچمدار جدید خود با نام میت 30 (Mate 30) و میت 30 پرو (Mate 30 Pro) در شهر مونیخ آلمان رونمایی خواهد کرد. هم‌چنین، جای هیچ تعجبی ندارد که تصاویر و رندرهای منتشر‌شده از این دو اسمارتفون، بارها و بارها توسط افشاگران معروفی مثل OnLeaks و Pricebaba لو رفته باشند.

موضوع انتشار تصاویر اسمارتفون‌های میت 30 و میت 30 پرو زمانی جالب می‌شود که افشاگر معروف و معتبر ما که سابقه بسیار خوبی داشته است، از انتشار تصاویر این دو تلفن به دلیل احتمال واقعی نبودن آن‌ها خودداری می‌کرد، اما سرانجام با تقاضاهای فراوانی که روبه‌رو شد تصمیم گرفت تا تصاویر مبتنی‌بر CAD کارخانه را منتشر کند.

هواوی میت 30 پرو

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که احتمال دارد برخی از جزییات به صورت صددرصد دقیق و واقعی نباشند.

صفحه‌نمایش آبشاری مجهز به یک ناچ عریض، بدون هیچ دکمه فیزیکی برای تنظیم صدا

شاید شما نیز با اصطلاح نمایشگر‌های مجهز به ناچ قطره‌ای آشنا باشید که یک فضای کوچک مانند قطره آب برای تعبیه دوربین سلفی در این صفحه‌نمایش‌ها قرار داده شده است، البته فضای بریدگی این نوع از نمایشگرها نیز قابل تغییر بوده و می‌توانند دارای شکاف بزرگتری باشند که علاوه‌ بر استفاده از آن‌ها در تلفن‌های پرچمدار، تعداد زیادی از اسمارتفون‌های میان‌رده هم از این نمایشگرها بهره می‌برند.

اسمارتفون میت 20 پرو (Mate 20 Pro) از این نوع نمایشگر استفاده می‌کند و انتظار داشتیم که میت 30 پرو با کنار نهادن گزینه زیبایی، از این نمایشگر به منظور تعبیه سنسورهای لازم برای تشخیص سه‌بعدی چهره و دوربین سلفی سه‌گانه بهره گیرد.

اما شاید کمتر با کلمه صفحه‌نمایش آبشاری آشنا باشید که شرکت چینی اوپو از این فناوری رونمایی کرد تا مرزهای نوآوری در اسمارتفون‌ها را جابه‌جا کند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که این نوع از نمایشگر به عنوان بازیگر اصلی کانسپت صفحه‌نمایش خمیده دوطرفه (Dual Curved) سامسونگ وارد میدان شده است تا اجزای نمایشگر در لبه‌های کناری میت 30 پرو، بیشتر به چشم بخورند. به نظر می‌رسد که با یک محصول متفاوت طرف هستیم، اما هنوز نمی‌دانیم که استفاده از این نوع نمایشگرها به چه اندازه‌ای عملی و کاربردی خواهد بود.

از نکات جالب دیگر در طراحی بدنه میت 30 پرو می‌توان به حذف دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و جایگزینی آن‌ها با یک محدوده حساس به لمس در بدنه اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربر می‌تواند با پایین و بالا آوردن انگشت خود در محدوده موردنظر نسبت به تنظیم میزان صدای خروجی تلفن اقدام کند. این طراحی به کانسپت گلکسی نوت 10 سامسونگ نیز شباهت دارد، زیرا سامسونگ نیز قصد استفاده از این ویژگی در پرچمدار سری نوت را داشت.

دوربین اصلی چهارگانه

هواوی هم‌اکنون به استفاده از نوآوری‌های مربوط به تصویربرداری و حرکت‌های روبه‌جلو در این زمینه معروف شده است. به نظر می‌رسد که این شرکت چینی تصمیم گرفته تا چینش مربعی مجموعه دوربین را تغییر داده تا از یک مجموعه دایره‌ای برای قرار دادن لنز‌های تصویربرداری استفاده کند. در این مجموعه، چهار لنز در قالب دو گروه دوتایی تعبیه شده‌اند. فلاش دوگانه LED، لوگوی شرکت Leica در سمت چپ ماژول دوربین و دو لنز 40 مگاپیکسلی در کنار یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسل و یک سنسور ToF نیز برای دوربین اصلی میت 30 پرو به کار خواهند رفت.

هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو هواوی میت 30 پرو

لنز 40 مگاپیکسل اصلی تلفن با دریچه دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/1.6 در شرایط مختلف نوری قادر به ثبت تصاویر است. شایعات نشان می‌دهند که دومین لنز 40 مگاپیکسلی از نوع الترا‌واید بوده و توانایی ثبت تصاویر در محدوده بزرگتری را دارد.

از آن‌جایی که اسمارتفون پرچمدار هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) از چهار لنز 40، 8 و 20 مگاپیکسل در کنار یک لنز ToF بهره می‌برد، بسیاری از ما مشتاق معرفی و عرضه اسمارتفون میت 30 پرو هستیم که از لنزهای باکیفیت‌تری بهره می‌برد.

ابعاد دستگاه، پورت‌ها و سایر مشخصات فنی

باتوجه به این موضوع که پرچمدار سری میت از نمایشگر جدید آبشاری مورب استفاده می‌کند، ذکر ابعاد دقیق آن یک کار دشوار به نظر می‌آید. اما برآورد‌ها نشان می‌دهند که این تلفن از یک نمایشگر 6.6 اینچی استفاده خواهد کرد که نسبت به اندازه 6.4 اینچی هندست میت 20 پرو یک جهش به حساب می‌آید.

هم‌چنین، حاشیه‌های بسیار نازک این تلفن باعث می‌شوند تا تخمین اندازه فیزیکی آن راحت شود. انتظار داریم که این دستگاه با ابعاد 158.1 در 73.6 در 8.7 میلی‌متر معرفی و عرضه شود. البته ما نمی‌گوییم که میت 30 پرو یک هندست جمع‌وجور و کم‌حجم است، اما انتظار می‌رود که به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

هواوی در بدنه این دستگاه از شیشه و فلز ممتاز استفاده کرده است. تراشه جدید Kirin 990 SoC همراه با یک مودم داخلی 5G و باتری پرقدرت با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر نیز از سایر مشخصات فنی این تلفن به شمار می‌روند.

احتمال می‌دهیم که میت 30 پرو از فناوری شارژ سریع بی‌سیم تا 25 وات و شارژ کابل تا 55 وات پشتیبانی خواهد کرد. همانند اکثر تلفن‌های امروزی، پورت USB-C هم در این تلفن تعبیه شده است. دو میکروفون، یک بلندگو و سنسور مادون قرمز در جدیدترین تلفن هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز از طراحی دستگاه حذف شده است.

در آخر نیز یک نکته را به شما یادآور می‌شویم؛ باید احتمال داد که هواوی میت 30 پرو مجوزهای لازم برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید یا دسترسی به خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل را نخواهد داشت. به عبارت دیگر می‌توان گفت که نرم‌افزارهایی مثل گوگل مپس، جی‌میل، مرورگر گوگل کروم و از همه مهم‌تر، پلی استور نیز در این تلفن وجود نخواهد داشت.

نوشته با تمام قابلیت‌ها و مشخصات فنی اسمارتفون هواوی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) آشنا شوید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.