با شارپ Aqous mini آشنا شوید: یک کامپکت اندرویدی بسیار قدرتمند!

با شارپ Aqous mini آشنا شوید: یک کامپکت اندرویدی بسیار قدرتمند!

گوشی‌های هوشمند کامپکت در قلمرو اندروید موفقیت چندانی نداشته‌اند و اگر شما به دنبال مشخصات یک پرچم‌دار در قالبی جمع و جور‌تر هستید، به غیر از کامپکت‌های سری Z سونی، موردی پیدا نمی‌کنید. حال کمپانی شارپ هم دست به کار شده و سعی کرده از هم‌وطنش الگو برداری کند.

روز گذشته شرکت شارپ گوشی کامپکت خود را معرفی کرد که Aquos Mini SH-03H نام دارد و از لحاظ مشخصات سخت افزاری در حد یک پرچم‌دار است. این گوشی به یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن FHD مجهز است. ابعاد این گوشی برابر با ۹*۶۶*۱۲۶ میلی‌متر و وزن آن هم ۱۲۰ گرم است که به راحتی در دست و یا جیب‌های کوچک جا می‌گیرد. ۷۳ درصد از سطح جلویی گوشی را صفحه نمایش تشکیل داده در حالیکه این میزان در گوشی‌هایی با سایز مشابه کمتر است، به عنوان مثال در آیفون ۶s این میزان ۶۵ درصد و در اکسپریا Z5 کامپکت ۷۰ درصد است. علاوه بر تمام این محاسن،‌ این گوشی گواهی IP68 هم دارد که به معنای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

اما در زیر این صفحه نمایش جمع و جور، چیپ قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با شش هسته پردازشی و پردازشگر گرافیکی ادرنو ۴۱۸ قرار گرفته که به همراه ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، وظیفه پردازش این گوشی را بر عهده دارند. همچنین در صورت نیاز به حافظه بیشتر می‌توان با استفاده از شیار میکرو SD ظرفیت آن را افزایش داد.

در بخش دوربین هم شاهد شگفتی هستیم. دوربین پشتی به یک سنسور ۱۳.۱ مگاپیکسلی واید با گشادگی دیافراگم f/1.9، فلاش LED و تثبیت اپتیکال مجهز است که توانایی ضبط ویدیوهای اسلوموشن تا ۲۱۰۰ فریم بر ثانیه را دارد که البته یک افکت نرم افزاری است. دوربین دوم هم به یک لنز ۵ مگاپیکسلی واید با قابلیت ثبت تصاویر تا میدان دید ۸۳ درجه مجهز شده است.

سیستم عامل پیش فرض این گوشی اندروید مارشملو است و ظرفیت باتری آن هم برابر با ۲۸۱۰ میلی آمپر است. قیمت این گوشی حدود ۴۳۵ دلار اعلام شده است.

نوشته با شارپ Aqous mini آشنا شوید: یک کامپکت اندرویدی بسیار قدرتمند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.