با گوگل DayDream بیشتر آشنا شوید

با گوگل DayDream بیشتر آشنا شوید

پروژه DayDream گوگل به نظر می‌رسد که از این بهتر نمی‌توانست باشد. آینده دنیای واقعیت مجازی را می‌توان روی یک پلتفرم که توسط گوگل کنترل می‌شود، دید. در این مطلب به بررسی DayDream گوگل می‌پردازیم و شما را هرچه بیشتر با آن آشنا می‌کنیم.

DayDream گوگل چیست؟

DayDream نام یک پلتفرم با کیفیت از دنیای واقعیت مجازی است و به شما تجربه‌ای جدید و شگفت‌انگیز را می‌دهد. این پلتفرم در آینده توسط تلفن‌های هوشمند اندرویدی پشتیبانی می‌شود.

DayDream گوگل با تلفن‌های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید نوقا پشتیبانی می‌کنند، سازگاری دارد. دیوایس شما درون آن قرار خواهد گرفت و برای تجربه هرچه بیشتر و بهتر، توسط یک کنترل دستی کوچک عرضه می‌شود. هدست واقعیت مجازی و کنترل آن با یکدیگر، نام DayDream View را یدک می‌کشند. این بسته را می‌توانید هم اینک از فروشگاه گوگل با قیمت پایه ۶۹ یورو خریداری کنید.

آینده واقعیت مجازی

به صورت معمول، یک اکوسیستم کامل از اپلیکیشن‌ها به مانند Cardboard گوگل برای این پروژه لازم است. برنامه نویسان در حال حاضر، سه SDK برای تولید اپلیکیشن و بازی با استفاده از موتورهای Unreal و Unity در اختیار دارند.

DayDream گوگل در یک کلام، یک اکوسیستم برای تجربه دنیای واقعیت مجازی است که با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌ها و استانداردهای لازم، این امر برای شما محقق خواهد شد. به این ترتیب و با تشکر از سادگی استفاده از این پلتفرم، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مخصوص این سیستم به زودی افزایش خواهند یافت.

چه دیوایس‌هایی از DayDream گوگل پشتیبانی می‌کنند؟

در اوایل پاییز ۲۰۱۶، اولین ورژن DayDream گوگل توسط برخی برنامه نویسان که از این پروژه خبر داشتند، طراحی و تولید شد. سه مولفه خاص برای طراحی و تولید یک تلفن هوشمند سازگار با DayDream وجود دارد:

  1. سنسورهای فوق‌العاده حساس برای بهره‌گیری از کنترل کامل موقعیت دستگاه و شناسایی حرکت‌های آن
  2. صفحه نمایش با کیفیت بالا برای ضمانت تجربه خوب
  3. پردازنده خوب. این قطعه، مهم‌ترین قسمت موضوع است. چرا که تمامی چیزها بستگی به سرعت محاسبات پردازنده دارد.

پیکسل گوگل اولین دیوایسی است که به صورت اختصاصی از DayDream گوگل پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده و سه مولفه اشاره شده را به صورت کامل داراست. البته آن روی سکه، نرم‌افزاری است که روی این گجت‌ها نصب می‌شود. اندروید نوقا در حال حاضر در حال بهبود است تا بتواند بهترین تجربه از واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برنامه نویسان در حال حاضر می‌توانند به وسیله نکسوس ۶P به عنوان دیوایس اصلی و به وسیله قرار دادن آن داخل هدست، کنترلر را نیز شبیه‌سازی نمایند. در وبسایت DayDream گوگل به این نکته اشاره شده که در حین انجام عملیات، بدنه نکسوس ۶P به شدت داغ خواهد شد.

بقیه تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند شامل سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، شیائومی و هوآوی در پاییز امسال، دیوایس‌های خود که قابلیت پشتیبانی از DayDream گوگل دارا باشند را عرضه خواهند کرد. این امکان هم وجود دارد که دیوایس‌های قدرتمندی که در حال حاضر موجود هستند و امکان آپدیت به اندروید نوقا را دارند، به زودی قابلیت بهره‌گیری از DayDream گوگل را در خود ببینند.

نوشته با گوگل DayDream بیشتر آشنا شوید اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.