با Echo Show آشنا شوید؛ بلندگوی هوشمند آمازون با نمایشگر لمسی!

شرکت آمازون، به‌تازگی از نسل جدید بلندگوهای هوشمند خود از سری آمازون اکو با نام Echo Show رونمایی کرده است. همان‎طور که انتظار می‎رفت، این مدل به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به تماس صوتی با استفاده از اینترنت، بپردازند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

از آنجایی‌که Echo Show از یک نمایشگر لمسی استفاده می‎کند، آمازون توانسته تا راه جدیدی را برای تعامل کاربران با دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت یعنی الکسا طراحی نماید. طراحی اکو شو به آنچه که در نسل فعلی دیده‌ایم، هیچ شباهتی ندارد؛ در واقع آمازون، یک بلندگوی استوانه‌ای شکل را توسعه نداده است و به جای آن از فرم کاملاً جدیدی برای بلندگوی هوشمند جدید خود استفاده نموده است که اکو شو را در مقایسه با نسل گذشته، متمایز می‎کند.

بلندگوی هوشند Echo Show آمازون به این دلیل که از یک نمایشگر لمسی برخوردار است، می‌تواند متن آهنگ‌های در حال اجرا را نشان دهد؛ البته آهنگ‌هایی که با استفاده از سرویس آمازون Music خریداری شده است. نمایشگر ۷ اینچی آن (که البته رزولوشن صفحه‌نمایش مشخص نشده است) می‌تواند به پخش فیلم‌های موجود در سرویس یوتیوب بپردازد و تصاویر را نیز به نمایش بگذارد. هم‎چنین، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا مجموعه‌ای را برای دسترسی هرچه راحت‌تر به فیلم‌ها و تصاویر ایجاد نمایند. نمایشگر هم‌چنین برای نظارت بر دوربین‌های مداربسته و دوربینی که در اتاق کودک خود قرار داده‌اید، کاربردی خواهد بود. بالای نمایشگر، یک دوربین ۶ مگاپیکسلی قرار دارد و بلندگوها نیز در پایین نمایشگر جای گرفته است.

به منظور اینکه صدای کاربر به درستی شنیده شود و خطایی در تشخیص دستور کاربر وجود نداشته باشد، Echo Show از هشت میکروفون استفاده می‌کند که فناوری حذف نویز و Beamforming نیز برای آن در نظر گرفته شده است. فناوری مذکور با اسفاده از ارسال و دریافت امواج صوتی با چندین آنتن، به توان و طیف پوشش دستگاه برای تشخیص صدای کاربر کمک خواهد کرد.

لازم به‌ذکر است که بلندگوی هوشمند آمازون می‌تواند به ایجاد گفت‌وگوی تلفنی بین کاربران و سایر دستگاه‎هایی که در آن‌ها از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی الکسا استفاده شده است، بپردازد. هوآوی میت ۹ به عنوان اولین گوشی پرچم‌دار هوآوی از دستیار صوتی آمازون بهره می‌گیرد و نسل جدید گوشی‌های Moto موتورولا نیز با این دستیار صوتی عرضه خواهد شد.

در حال‌حاضر، می‌توان Amazon Echo را از طریق وب‌سایت آمازون با قیمت ۲۲۹٫۹۹ دلار پیش‌خرید نمود و این محصول در تاریخ ۲۸ ژوئن و در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهد شد.

همان‌طور که دیروز اعلام شد، شرکت آمازون توانسته تا بیشتر از ۷۰ درصد از سهم بازار ایالات متحده را برای بلندگوهای هوشمند به محصولات خود اختصاص دهد و شرکت گوگل با بلندگوی Google Home در رتبه بعدی قرار دارد. بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز به عرضه بلندگوهای هوشمند با دستیار صوتی اختصاص علاقه‌مند هستند و در همین زمینه، مایکروسافت Invoke که به عنوان یک بلندگوی هوشمند رده‌بالا با همکاری شرکت هارمن توسعه یافته است و از دستیار صوتی اختصاص مایکروسافت یعنی کورتانا بهره می‎گیرد، به‌زودی روانه بازار خواهد شد.

هم‎چنین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر توسعه یک بلندگوی هوشمند توسط شرکت اپل با دستیار صوتی سیری وجود دارد و در صورتی‌که این مدل به بازار عرضه شود، به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل به سرعت خواهد توانست تا سهم قابل‌توجهی از فروش این بازار را به بلندگوی هوشمند جدید خود اختصاص دهد.

منبع: Phonearena