باMWC19: تاکید بانک جهانی بر تبیین استراتژی دیجیتالی سازی

بانک جهانی بر این باور است که دیجیتالی‌سازی یک فرآیند است و از آن نباید به عنوان یک هدف در بازارهای نوظهور استفاده کرد. اتصال جهانی و پوشش‌دهی گسترده مخابراتی یکی از عناصر کیلیدی برای دسترسی به اقتصاد آنلاین و افزایش مشارکت‌های مالی محسوب می‌شود و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «بوتِنیا گورمازی» مدیر توسعه دیجیتالی بانک جهانی در جریان سخنرانی خود در کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 219) گفت دیجیتالی سازی یک سیر تکاملی است و با این وجود این مسئله دشوار است که به طور دقیق مشخص کنیم یک کشور چگونه می‌خواهد این مسیر را طی کند.

او گفت: «هر کشور شرایط، نیازها و اولویت‌های مختص خود را شامل می‌شود. این مسئله در شناسایی آستانه و توانایی‌های یک کشور اهمیت زیادی دارد و از این طریق می‌توان کشورها را در عرصه دیجیتالی طبقه‌بندی کرد».

او توضیح داد هم اکنون بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان به ایترنت دسترسی ندارند و آنها به عنوان عضوی از اقتصاد دیجیتالی محسوب می‌شوند تا و کشورهایی که این افراد را درخود جا داده‌اند، می‌بایست با اعمال سیاست‌های جدید، اهداف اقتصادی پیش روی خود را محقق کنند.

گورمازی مجموعه مهارت‌ها در فرآیند دیجیتالی سازی را به عنوان عنصر کلیدی در این زمینه مطرح کرد و اظهار داشت ایجاد مهارت‌های مناسب برای مشاغل آینده، ارتقا سیستم‌های دیجیتالی، کارآفرینی دیجیتالی و خدمات مالی دیجیتالی مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.