براری خبر داد: آزادسازی داده‌های فضایی در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک

رئیس سازمان فضایی ایران راهبرد آزادسازی داده‌های فضایی و ارائه خدمات فضاپایه به بخش خصوصی و کسب و کارهای نوپا را برنامه ریزی در جهت پیاده سازی دولت الکترونیک عنوان کرد.
 
مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: اقدامات سازمان فضایی ایران در زمینه سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و پیاده سازی دولت الکترونیک توسط تیم ارزیابی جایزه دولت الکترونیک ارزیابی شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به راهبرد آزادسازی داده‌های فضایی و ارائه خدمات فضاپایه به بخش خصوصی و به ویژه کسب و کارهای نوپا در سازمان فضایی، فناوری اطلاعات به عنوان یک بستر و زیرساخت مهم و اساسی باعث تحقق و تسریع در رسیدن به این هدف می‌شود.
 
رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: تحقق اهداف سازمان فضایی به ویژه در زمینه ارائه داده و اطلاعات به کاربران حوزه‌های مختلف، در واقع همان تحقق اهداف دولت الکترونیک محسوب می‌شود و با تکمیل برنامه‌های در دست اجرای این سازمان، مانند راه اندازی مرکز داده و پلتفرم دسترسی به داده و خدمات، استقرار دولت الکترونیک نیز محقق می‌شود.
 
براری گفت: از طرف دیگر، اقدام سازمان فضایی ایران برای شرکت در جایزه‌های مختلف مثل جایزه کیفیت و جایزه دولت الکترونیک نشان دهنده باز بودن فضای کاری و شفافیت در عملکرد است و هدف اصلی، شناسایی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود در زمینه الکترونیکی کردن خدمات و عمل به تکالیف قانونی در این زمینه خواهد بود.