براساس صحبت‌های تحلیل‌گران Apple Pencil جدیدی در دست تولید است

چند سال پیش که شرکت اپل از قلم هوشمند خود با نام Apple Pencil رونمایی کرد، بسیاری از کارشناسان آن را همان قلم استایلوس می‌دانستند که اپل به نام خود زده است، اما عرضه آن باعث شد تا کاربران این وسیله جانبی را یک همراه ارزشمند و از ملزومات کار با آی‌پد پرو بدانند.

بر اساس ادعای Jun Zhang، تحلیل‌گر Rosenblatt Securities، امکان آن وجود دارد که اپل در حال کار بر روی یک Apple Pencil جدید باشد. با این وجود نباید منتظر انتشار ویژگی‌های جدید این گجت باشیم و تنها انتظار می‌رود Apple Pencil برای نسخه بزرگ‌تر آی‌فون X که بر اساس شایعات پرچم‌دار جدید اپل خواهد بود، طراحی شود.

iphones

شایعات حکایت از آن دارند که اپل در سال جدید یک آی‌فون ۱۰ با نمایشگر ۶.۵ اینچی ارایه خواهد کرد که ظاهرا این قلم به همراه گوشی ذکر شده عرضه خواهد شد. در صورت واقعیت داشتن این شایعه، باید گفت این حرکت اپل در رقابت مستقیم با خانواده گلکسی نوت سامسونگ خواهد بود. با توجه به نگه داشتن Apple Pencil در آی‌پد پرو و مشکلات ایجاده شده در این راه برای کاربران، باید منتظر برنامه‌های اپل برای مخفی کردن قلم گوشی در دستگاه باشیم.

در زمان مدیریت استیو جابز، شرکت به وضوح ایده قلم استایلوس را رد کرد؛ اما در زمان مدیریت تیم کوک Apple Pencil معرفی شد. البته هنوز خبری رسمی از طرف شرکت در خصوص مطالب گفته شده منتشر نشده است. پیش از این نیز  Jun Zhang پیش‌بینی کرده بود نسخه ارزان‌تر هوم‌پاد تحت عنوان هوم‌پاد مینی در دست ساخت است.

نوشته براساس صحبت‌های تحلیل‌گران Apple Pencil جدیدی در دست تولید است اولین بار در پدیدار شد.